Kairo – wersja demonstracyjna i data premiery przepięknej przygodówki FPP
Teraz przepięknej przygodówki Kairo, czyli Richard Perrin, ogłosił jej datę premiery i wypuścił wersję demonstracyjną.
Kairo to jedna z najbardziej obiecujących niezależnych przygodówek, która ma połączyć radość z eksplorowania ruin tajemniczej cywilizacji z logicznymi zagadkami. Projekt był już wielokrotnie pokazywany na różnych imprezach niezależnych i wszędzie zbierał wyjątkowo pozytywne zapowiedzi. Teraz twórca, czyli Richard Perrin, ogłosił wreszcie datę premiery i wypuścił wersję demonstracyjną.
Wersja pecetowa gry trafi do sprzedaży 21 października. Autor ma również plany wypuszczenia swojego dzieła na mobilny system iOS, więc istnieje szansa, że w przyszłości powstanie również wersja na Androida. Demo można pobrać z oficjalnej strony gry
-Kairo - pobierz wersję demonstracyjną (wersja na Windows)
Gra ma bardzo minimalistyczną warstwę fabularną. Wcielamy się w bezimiennego podróżnika, który eksploruje dziwne ruiny pradawnej cywilizacji. Początkowo nie wiemy jak znaleźliśmy się w tym miejscu, ani jaki jest jego cel. Opowieść rozwijana jest poprzez samą rozgrywkę. Przemierzając kolejne komnaty zdobywamy strzępki informacji, które powoli zaczynają układać się w prawdę o ruinach i losie ich dawnych mieszkańców, a każda uruchomiona maszyneria z wolna przywraca to miejsce do życia.
Kairo to przygodówka, która przypomina trochę kultowego Mysta i jego niezliczonych naśladowców. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej, a naszym zadaniem jest eksploracja trójwymiarowych lokacji i rozwiązywanie zagadek. Łamigłówki są bardzo logiczne i najczęściej polegają na wymyśleniu sposobu odpowiedniego manipulowania otoczeniem oraz obecnych w nim maszyn. Gra jest jednocześnie w pewnym stopniu nieliniowa. Szybko trafiamy do specjalnego pomieszczenia, z którego możemy przenieść się do jednego z kilku światów. Tym samym, jeśli utkniemy na jednej zagadce, to możemy przenieść się do tego pokoju i spróbować sił w innym miejscu, a następnie powrócić ze świeżym umysłem do fragmentu, który uprzednio sprawił nam problemy. Dodatkowo, autor umieścił w grze subtelny system podpowiedzi. Nie podaje on na tacy rozwiązania, a jedynie delikatnie popycha gracza we właściwym kierunku.
Tym, co robi największe wrażenie w Kairo jest oprawa audio wizualna. Grafika jest z pozoru prosta i ogranicza się do spartańskich i często mocno abstrakcyjnych lokacji złożonych z grubo ciosanych brył. Jednak już po kilku minutach zaczyna się doceniać olbrzymią wyobraźnię autora. Lokacje są niesamowicie różnorodne i pomysłowe, a te proste obiekty i kolory często użyte są w sposób, który oddaje atmosferę miejsca (np. lasu czy podnóża wodospadu) bez odtwarzania jego szczegółów z rzeczywistości. Do tego dochodzą świetnie dobrane efekty dźwiękowe oraz subtelna i tajemnicza muzyka. Wszystko to sprawia, że Kairo jest grą, która potrafi zauroczyć i zwiedzanie jej świata na długo zapada w pamięć.