Jumanji 2 ustanawia swój pierwszy rekord wpływów
Po czterech tygodniach wyświetlania w amerykańskich kinach Jumanji: Przygoda w dżungli może pochwalić się swoim pierwszym większym rekordem - jest to najlepiej zarabiający film spośród wszystkich, jakie kiedykolwiek zadebiutowały w okresie świątecznym.
Jumanji: Przygoda w dżungli nie przestaje dominować w amerykańskich kinach, po czterech tygodniach od premiery stając się najbardziej kasowym filmem, którego premiera nastąpiła w okresie świąt Bożego Narodzenia. Film z Dwaynem Johnsonem w roli głównej w ostatni weekend poradził sobie lepiej niż aż trzy duże, debiutujące w tym okresie filmy, w tym Pasażer z Liamem Neesonem i Paddington 2.
Sequel kultowego Jumanji wygenerował pod koniec tygodnia w Stanach 27 milionów dolarów, szykując się do przekroczenia progu 300 milionów dolarów wpływu z macierzystego rynku. Razem z zyskami z zagranicy Welcome to the Jungle ma na swoim koncie 666 milionów dolarów.
Obraz z Dwaynem Johnsonem, Jackiem Blackiem, Kevinem Hartem i Karen Gillan stanowi luźną kontynuację filmu z 1995 roku i zastępuje tamtejszą morderczą grę planszową równie niebezpieczną grą komputerową. Produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem, choć w naszym kraju spore kontrowersje wywołała decyzja dystrybutora, by Przygodę w dżungli emitować wyłącznie w wersji z polskim dubbingiem.
Świąteczny rekord ustanowiony przez Jumanji nie jest jedyną interesująca wiadomością związaną z Box Office US. Całkiem nieźle poradziła sobie Czwarta władza z Meryl Streep i Tomem Hanksem. Film opowiadający o konflikcie między prezydentem USA a dziennikarzami po dwóch tygodniach od limitowanej do kilkudziesięciu kin premiery zadebiutował w końcu na całym kontynencie, zarabiając 18,6 miliona dolarów i awansując z piętnastej na drugą pozycję.
Spośród trzech debiutantów, najlepiej poradził sobie Pasażer. Kolejny film akcji z Liamem Neesonem w roli głównej to zdaniem krytyków przeciętny obraz, jakich wiele – aktualnie może pochwalić się 55% pozytywnych recenzji w serwisie Rotten Tomatoes oraz 13,5 mln dolarów pozyskanych w debiutancki weekend. Pozostali debiutanci – Paddington 2 oraz Proud Mary – uplasowali się na pozycjach siódmej i ósmej.
Pozycja | Poprzednio | Tytuł filmu | Przychód weekendowy | Łączny przychód w USA |
1. | 1. | Jumanji: Przygoda w dżungli (Jumanji: Welcome to the Jungle) | 27 M | 283,2 M |
2. | 15. | Czwarta Władza (The Post) | 18,6 M | 23,1 M |
3. | Nowość | Pasażer (The Commuter) | 13,5 M | Nowość |
4. | 2. | Naznaczony: Ostatni klucz (Insidious: The Last Key) | 12,1 M | 48,4 M |
5. | 4. | Król rozrywki (The Greatest Showman) | 11,8 M | 94,6 M |
6. | 3. | Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi (Star Wars: The Last Jedi) | 11,3 M | 591,5 M |
7. | Nowość | Paddington 2 | 10,6 M | Nowość |
8. | Nowość | Proud Mary | 10 M | Nowość |
9. | 5. | Pitch Perfect 3 | 5,7 M | 94,7 M |
10. | 8. | Czas mroku (Darkest Hour) | 4,5 M | 35,7 M |