autor: Artur Falkowski
John Carmack krytycznie o PS3
John Carmack, współzałożyciel firmy id Software i twórca gier przyprawiających fanów gatunku FPS o szybsze bicie serca (m.in. serie Doom i Quake), udzielił serwisowi Game Informer bardzo ciekawego wywiadu. Twierdzi w nim, że narzędzia developerskie dla konsoli Xbox 360 są znacznie lepsze od tych dla PlayStation 3.
John Carmack, współzałożyciel firmy id Software i twórca gier przyprawiających fanów gatunku FPS o szybsze bicie serca (m.in. serie Doom i Quake), udzielił serwisowi Game Informer bardzo ciekawego wywiadu. Twierdzi w nim, że narzędzia developerskie dla konsoli Xbox 360 są znacznie lepsze od tych dla PlayStation 3.
„Myślę, że decyzja Sony o użyciu systemu asymetrycznego [w którym każdy procesor działa niezależnie od innych i w takim samym stopniu wykorzystuje zasoby systemu – dop. red.] była błędna (…). Skłaniam się ku Microsoftowi , ponieważ uważam, że wykonali lepszą robotę jeśli chodzi o wsparcie dla developerów i podjęli bardziej rozsądne decyzje w sprawie swojej platformy” – powiedział Carmack.
„To nie jest tak, że uważam PS3 za śmiecia. Nie byłem fanem PlayStation 2 i jego architektury. Nie chodzi o to, że PlayStation 3 jest paskudne – po prostu przy jego projektowaniu podjęto decyzje, które nie są najlepsze z developerskiego punktu widzenia” – dodał.
Twórca Quake’a wypowiedział się również na temat gier na PC. Poradził między innymi graczom, by wstrzymali się na razie z zakupem drogich kart graficznych obsługujących DirectX 10. „Wszystkie karty wysokiej klasy dostępne obecnie są świetne (…). Zarówno ATI , jak i Nvidia robią je doskonale. Osobiście nie rzucałbym się jeszcze na DX10”.
Pełny tekst wywiadu z Johnem Carmackiem znajdziecie pod tym adresem.