Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 września 2013, 18:55

autor: Adrian Werner

James Pond - amigowy klasyk próbuje powrócić dzięki Kickstarterowi

Kolejna klasyczna marka próbuje powrócić dzięki Kickstarterowi. Tym razem padło na znaną z komputerów Amiga platformówkową serię James Pond.

W ostatnich kilkunastu miesiącach dzięki udanym zbiórkom na Kickstarterze udało się wskrzesić sporo klasycznych marek. Teraz sukcesy chcą powtórzyć deweloperzy próbujący wskrzesić platformówkową serii James Pond, której ostatnia prawdziwa odsłona ukazała się jeszcze w złotych czasach komputerów Amiga.

  1. James Pond - Pond is Back! - strona Kickstartera

Projekt powstaje na razie wyłącznie z myślą o pecetach, choć autorzy chcą w przyszłości przenieść produkcję również na urządzenia mobilne i konsole. Sumę minimalną ustalono na poziomie 100 tysięcy funtów i twórcy musza zebrać tę kwotę do 20 października. Jeśli im się powiedzie, to premiera gotowej gry ma nastąpić w listopadzie przyszłego roku.

James Pond - amigowy klasyk próbuje powrócić dzięki Kickstarterowi - ilustracja #1

Twórcy chcą pozostać wierni oldskulowym rozwiązaniom, jakie charakteryzowały poprzednie odsłony cyklu. Otrzymamy więc dwuwymiarową platformówkę, w której znajdziemy wysoki poziom trudności, wymagające starcia z bossami oraz premiowanie osiągnięć za pomocą wyników punktowych i zachęcanie graczy do bicia własnych rekordów. Nie pojawią się za to żadne mikropłatności, ani płatne DLC.

Serię zapoczątkowała gra James Pond: Underwater Agent, która ukazała się na 16-bitowe komputery i konsole w 1990 roku. Produkcja okazała się sporym sukcesem i doczekała się dwóch kontynuacji w postaci James Pond 2: Codename RoboCod z 1991 i wydanego rok później James Pond 3: Operation Starfish.

Dwa lata temu serię próbowało wskrzesić na urządzeniach mobilnych studio HPN Associates. Rezultatem była gra James Pond in the Deathly Shallows, która prezentowała wyjątkowo nędzny poziom. Warto dodać, że ludzie stojący za Kickstarterem nie mieli nic wspólnego z tym niewypałem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej