autor: Aleksander Kaczmarek
Jaki wynik osiągnie Twój pecet w teście 3DMark 11?
Jeszcze w tym miesiącu ukaże się nowa wersja benchmarka produkowanego przez firmę Futuremark. 3DMark 11 ma w pełni korzystać z możliwości bibliotek DirectX 11 w tym m.in. teselacji, wolumetrycznego cieniowania oraz wielowątkowości. Zainteresowani płatną wersją programu mogą już zamawiać go w przedsprzedaży z 5-dolarowym rabatem.
Jeszcze w tym miesiącu ukaże się nowa wersja benchmarka produkowanego przez firmę Futuremark. 3DMark 11 ma w pełni korzystać z możliwości bibliotek DirectX 11 w tym m.in. teselacji, wolumetrycznego cieniowania oraz wielowątkowości. Zainteresowani płatną wersją programu mogą już zamawiać go w przedsprzedaży z 5-dolarowym rabatem.
Kolejna odsłona popularnego benchmarka zapowiedziana została w maju podczas konferencji MSI w Amsterdamie. Co prawda fińskiemu producentowi nie udało się dotrzymać terminu premiery, którą pierwotnie zapowiadano na trzeci kwartał tego roku, ale zanosi się, że przynajmniej obietnica pełnego wsparcia dla bibliotek DirectX 11 zostanie spełniona.
Wolumetryczne cieniowanie włączone (góra) i wyłączone (dół)
3DMark 11 ukaże się 30 listopada, a firma Futuremark wyda go w trzech wariantach. Bezpłatny, przeznaczony do zastosowań domowych okrojony został praktycznie z wszystkich dodatkowych opcji i zawierać będzie reklamy. Edycja Advanced kosztować ma blisko 20 dolarów (w przedsprzedaży o 25% taniej). Za tę cenę użytkownicy mogą jednak liczyć np. na bardzie szczegółowe informacje o wynikach przeprowadzanych testów. Dostęp do wszystkich funkcji programu zarezerwowany jest dla profesjonalistów, którym za 3DMark 11 przyjdzie zapłacić prawie 1000 dolarów.
Teselacja włączona(góra) i wyłączona (dół)
Na stronie producenta znaleźć można nowy trailer oraz porcję screenów przedstawiających m.in. obraz z włączoną i wyłączoną teselacją. Poznaliśmy też wymagania sprzętowe programu. Do prawidłowego działania 3DMark 11 potrzebuje zestawu komputerowego wyposażonego w dwurdzeniowy procesor 1,8GHz, 1GB pamięci RAM, 1,5GB wolnej przestrzeni na twardym dysku, kartę grafiki obsługującą biblioteki DirectX 11 oraz system operacyjny Windows Vista lub Windows 7.