autor: Szymon Liebert
Jaki procent Amerykanów kupuje DLC?
Firma NPD Group pokazała rezultaty badania, z którego wynika, że tylko 6 procent amerykańskich konsumentów skorzystało z dobrodziejstw dodatkowej zawartości ściąganej za pośrednictwem konsoli. Zainteresowanie cyfrową dystrybucją rośnie, ale w dalszym ciągu znaczna większość użytkowników komputerów i platform do grania z niej nie korzysta.
Firma NPD Group pokazała rezultaty badania, z którego wynika, że tylko 6 procent amerykańskich konsumentów skorzystało z dobrodziejstw dodatkowej zawartości ściąganej za pośrednictwem konsoli. Zainteresowanie cyfrową dystrybucją rośnie, ale w dalszym ciągu znaczna większość użytkowników komputerów i platform do grania z niej nie korzysta.
Badanie zostało odniesione do rynku amerykańskiego, czyli większości aktywnych konsumentów. Według autorów w dalszym ciągu nie zagospodarowano rynku zawartości cyfrowej ściąganej z Internetu na sprzęt elektroniczny. Dowodzi tego chociażby fakt, że 75% Amerykanów w wieku powyżej 13 lat nie ściągało tego typu plików w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Wspomniany 6% konsumentów ze Stanów Zjednoczonych ściągał DLC i gry za pośrednictwem konsol. Ponad dwa razy więcej, bo 15% użytkowników, do pobierania zawartości cyfrowej wykorzystało komputery PC lub Mac. Badanie wykazało też, że 4% klientów podłącza się do sklepów elektronicznych za pośrednictwem telefonów, a 2% korzysta z innych urządzeń.
Jednocześnie twórcy badania podkreślili, że widać tendencje rozwojowe. W końcu dzięki grom online i urządzeniom, które mogą łączyć się z Internetem poszerzyła się definicja gracza (między innymi o casualowych miłośników takich produkcji jak Farmville). Przyszłość DLC jawi się optymistycznie – wydawcy muszą tylko przekonać nas, że warto ściągać mniejsze dodatki.