autor: Piotr Bodera
Jak prezentują się w akcji nowe funkcje Unreal Engine 3.0?
Unreal Engine 3.0 to potężne narzędzie dla deweloperów. Odpowiedzialna za nie firma Epic Games nie tylko wykorzystuje je w swoich grach (Unreal Torunament III, Gear of War 2), ale także nie przestaje go rozwijać.
Unreal Engine 3.0 to potężne narzędzie dla deweloperów. Odpowiedzialna za nie firma Epic Games nie tylko wykorzystuje je w swoich grach (Unreal Torunament III, Gear of War 2), ale także nie przestaje go rozwijać.
Do możliwości, jakie oferuje UE3.0, przekonało się już wielu wydawców i producentów. Capcom zapowiedział nienazwaną jeszcze grę opracowywaną w ich studiu w Europie. Grasshopper Manufacture, twórcy oryginalnych No More Heroes i Killer 7, również korzystają z wymienionego narzędzia. Podobnie jak Ignition Entertainment.
Na zakończonym już Game Developers Conference 09 zaprezentowano film z nowymi, przydatnymi funkcjami dla producentów. Wśród nich jest możliwość wyszukiwania i pobierania nowych elementów (tekstur, przedmiotów, animacji) prosto z okna przeglądarki. Ściągnięte materiały są od razu gotowe do implementacji w grze. Funkcja Master Control Program pozwala na prześledzenie wędrówek i koncentracji graczy na wieloosobowych mapach. Unreal Lightmass to z kolei nowy zestaw efektów świetlnych do zastosowania w całym środowisku gry.
Co to znaczy dla nas, graczy? W teorii szybszą produkcję rozbudowanych i zaawansowanych tytułów. Możliwość przeglądania i ściągania gotowych, zaanimowanych już skrzynek, głazów czy tekstur pozwoli twórcom skupić się na dopracowaniu rozgrywki. Podobnie jak MCP do zarządzania mapami. W założeniu ma eliminować miejsca, dające przewagę co sprytniejszym graczom. Lightmass natomiast zadba o estetykę odwiedzanych lokacji. Automatycznie układające się cienie, rozświetlenie wielopoziomowych konstrukcji czy różnorodność kolorów w prześwitujących witrażach wyglądają wspaniale.
Film do obejrzenia tu lub ściągnięcia w lepszej jakości stąd zawiera sporo efektownych scen. Czas pokaże, jak umiejętnie twórcy wykorzystają nowe opcje silnika Unreal Engine 3.0.