autor: Artur Falkowski
Jak Microsoft uświetni premierę Halo 3?
Gra Halo 3 wejdzie na rynek z wielkim hukiem. Microsoft dokłada wszelkich starań, by premiera nowej części przygód Master Chiefa stała się wydarzeniem o bezprecedensowym rozmachu.
Gra Halo 3 wejdzie na rynek z wielkim hukiem. Microsoft dokłada wszelkich starań, by premiera nowej części przygód Master Chiefa stała się wydarzeniem o bezprecedensowym rozmachu.
W dniu amerykańskiej premiery, czyli 25 września, ponad dziesięć tysięcy sklepów otworzy swe podwoje minutę po północy tylko po to, by umożliwić fanom nabycie gry. Na tym jednak nie koniec – tego samego dnia w Nowym Jorku, Miami, Los Angeles i Seattle odbędą się specjalne imprezy z udziałem gwiazd filmowych, znanych sportowców i innych sław.
23 września w wyścigu Nascar Dover 400 znany kierowca David Stremme zasiądzie za kierownicą samochodu o wyglądzie inspirowanym Halo 3. Liczne sieci handlowe i serwisy zorganizują konkursy, w których będzie można wygrać egzemplarze gry albo akcesoria z nią związane. Nie zabraknie również silnej telewizyjnej kampanii reklamowej.
Ponadto wszyscy posiadacze X360 (niestety chodzi tu najprawdopodobniej jedynie o Amerykanów) będą mogli w dniach 25-27 września korzystać z możliwości oferowanych przez konto Xbox LIVE Gold, czyli między innymi testować tryb sieciowy Halo 3. Ta promocja została zorganizowana przy współudziale potężnej amerykańskiej sieci handlowej Best Buy.
Ciekawostką jest fakt, że w tym samym czasie spomiędzy wszystkich grających w Halo 3 w trybie online 144 osoby zdobędą w sumie 8000 MP (punkty, za które można robić zakupy w serwisie Xbox LIVE Marketplace). Poza tym wezmą również udział w losowaniu, w którym będzie można wygrać samochód Pontiac G6 SXP Street Edition oraz rozbudowany zestaw kina domowego wysokiej klasy.
W trakcie pierwszego tygodnia po premierze Microsoft obiecuje o wiele więcej atrakcji, w tym Game with Fame, czyli możliwość stoczenia pojedynków online ze słynnymi postaciami filmu, telewizji, sportu, a także z odpowiedzialnymi za stworzenie Halo 3 deweloperami z Bungie.
Widać więc, że w Ameryce gra otrzyma naprawdę dużą promocję. Nie wiemy jeszcze, jak sprawa wyglądać będzie w Europie. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że Halo 3 spełni pokładane w nim nadzieje. W sytuacji przeciwnej prawdziwe okaże się powiedzenie: z wielkiej chmury mały deszcz.