Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 marca 2018, 09:25

Iron Harvest z wielkim sukcesem na Kickstarterze

Gra Iron Harvest autorstwa niemieckiego studia KING Art Games, osadzona w świecie 1920+ stworzonym przez Jakuba Różalskiego, potrzebowała niecałych dwóch dni, by uzbierać 450 tysięcy dolarów w zbiórce na Kickstarterze.

Niecałe 36 godzin – tyle wystarczyło deweloperom z niemieckiego KING Art Games, by osiągnąć minimalny cel zbiórki, trwającej obecnie w serwisie Kickstarter. Kampania mająca na celu uzbieranie funduszy na produkcję gry Iron Harvest, osadzonej w stworzonym przez polskiego artystę Jakuba Różalskiego uniwersum 1920+, rozpoczęła się w ten wtorek i zebrała już niemal pół miliona dolarów. W niecałe dwie doby udało się więc przekroczyć cel minimalny wyznaczony na 450 tysięcy, co oznacza, że teraz twórcy zbierają pieniądze na dodatkową zawartość.

  1. Iron Harvest to świat spisków i… mechów – co wiemy o grze?
Strategie czasu rzeczywistego niby wymierają, tymczasem Iron Harvest wziął Kickstartera szturmem. - Iron Harvest z wielkim sukcesem na Kickstarterze - wiadomość - 2018-03-15
Strategie czasu rzeczywistego niby wymierają, tymczasem Iron Harvest wziął Kickstartera szturmem.
Iron Harvest z wielkim sukcesem na Kickstarterze - ilustracja #2

Dodatkowe cele kampanii Iron Harvest:

  1. 500 tysięcy – tryb New Game+;
  2. 600 tysięcy – przerywniki filmowe;
  3. 750 tysięcy – wyzwania;
  4. 850 tysięcy – tryb potyczek;
  5. 1 milion – rozgrywka wieloosobowa;
  6. 1,1 miliona – kooperacja w kampanii;
  7. 1,15 miliona – kooperacja w wyzwaniach;
  8. 1,2 miliona – ligi i sezony;
  9. 1,5 miliona – darmowa kampania w DLC.

Kampania na Kickstarterze zakończy się 14 kwietnia, więc deweloperzy mają przed sobą jeszcze cały miesiąc na zdobycie ponadplanowych funduszy. Dodatkowych celów jest jednak całkiem sporo i sięgają one aż do kwoty 1,5 miliona dolarów. Raczej trudno sobie wyobrazić, by Niemcy nie osiągnęli przynajmniej kilku z nich. Jeśli zbiórka przekroczy 500 tysięcy, w Iron Harvest pojawi się tryb New Game+; przy 750 tysiącach dodane zostaną scenariusze z wyzwaniami. Po osiągnięciu miliona gra otrzyma rozgrywkę wieloosobową, a następnie kooperację oraz ligi i sezony. Ostateczny cel – 1,5 miliona dolarów – oznacza, że miłośnicy Iron Harvest dostaną darmowe DLC z następną kampanią. Twórcy zapewniają jednak, że nawet jeśli zbiórka wytraci tempo i nie osiągnie niektórych dodatkowych szczebli, nie oznacza to koniecznie, że danej zawartości w grze nie zobaczymy. Na przykład rozgrywka wieloosobowa w Iron Harvest tak czy inaczej się pojawi – po prostu studio zostanie zmuszone do poszukania wydawcy, który pomoże w jej sfinansowaniu.

Na razie jednak jest to raczej mało prawdopodobny scenariusz. Co prawda większość zbiórek na Kickstarterze zdobywa znaczną część pieniędzy w pierwszych dniach kampanii, kiedy jest o niej najgłośniej, ale biorąc pod uwagę tempo, w jakim przybywa funduszy, trudno sobie wyobrazić, by KING Art Games nie osiągnęło większości z wyznaczonych przez siebie dodatkowych celów. To bardzo dobra wiadomość nie tylko dla miłośników uniwersum 1920+, ale i dla fanów strategii czasu rzeczywistego, które ostatnimi czasy przeżywają chudsze lata. Skoro Iron Harvest – tytuł, który poza fascynującym światem jest do bólu klasycznym przedstawicielem gatunku, powielającym rozwiązania m.in. z mającego na karku ponad dekadę Company of Heroes – budzi tak wielkie zainteresowanie publiki, to najwidoczniej na tego typu gry nadal jest spore zapotrzebowanie.

Iron Harvest to szablonowy przykład RTS-a – i nie ma w tym nic złego, bo tak klasycznych przedstawicieli gatunku ostatnio graczom brakowało. - Iron Harvest z wielkim sukcesem na Kickstarterze - wiadomość - 2018-03-15
Iron Harvest to szablonowy przykład RTS-a – i nie ma w tym nic złego, bo tak klasycznych przedstawicieli gatunku ostatnio graczom brakowało.

Produkcja KING Art Games ma według zapowiedzi twórców trafić na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4 pod koniec przyszłego roku. Zanim do tego dojdzie, osoby, które wsparły grę na Kickstarterze, będą miały okazję wypróbować wersje alfa i beta.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Iron Harvest
  2. Zbiórka na grę Iron Harvest w serwisie Kickstarter

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej