iPhone lepszym sprzętem do grania niż PSP?
Rynek gier na iPhone’a i iPod Touch rośnie w siłę z każdym miesiącem. Widać to świetnie na przykładzie raportu opracowanego przez amerykańską firmę badawczą Flurry Analytics. Dowodzi w nim, że w ubiegłym roku przychody z tytułu sprzedaży produkcji przeznaczonych na przenośny sprzęt firmy Apple w Stanach Zjednoczonych były wyższe, aniżeli rezultat osiągnięty przez gry wydane na konsolę Sony PSP.
Rynek gier na iPhone’a i iPod Touch rośnie w siłę z każdym miesiącem. Widać to świetnie na przykładzie raportu opracowanego przez amerykańską firmę badawczą Flurry Analytics. Dowiedziono w nim, że w ubiegłym roku przychody z tytułu sprzedaży produkcji przeznaczonych na przenośny sprzęt firmy Apple w Stanach Zjednoczonych były wyższe, aniżeli rezultat osiągnięty przez gry wydane na konsolę Sony PSP.
Źródło: Flurry Analytics.
Na podstawie danych uzyskanych od grupy NPD, koncernu Apple, a także informacji pochodzących z własnych kalkulacji, firma Flurry Analytics obliczyła, że w 2009 roku przychody z tytułu sprzedaży gier na iPhone’a/iPod Touch urosły o 400% (względem wyników osiągniętych w roku 2008).
Powyższy rezultat przełożył się na wzrost udziałów w rynku gier. Pod koniec 2009 roku utrzymywały się one na poziomie 19% - o 5% wyższym, niż w 2008 roku. Flurry Analytics donosi, że w tym samym czasie PSP odnotowało spadek z 20% do zaledwie 11%. Poza zasięgiem jest jedynie DS z udziałami na poziomie 70%. Także platforma Nintendo zanotowała jednak spadek (o 5%).
Sway – jedna z najlepiej ocenianych gier na iPhone/iPod Touch w 2009 roku.
Mimo że powyższy raport w pewnej mierze oparty został na kalkulacjach i domysłach, odzwierciedla w sporym stopniu sytuację panującą na rynku gier na platformy przenośne w USA. A ta jest jednoznaczna – od blisko roku w Stanach Zjednoczonych rywalizują ze sobą trzy, a nie dwa – jak mogłoby się wydawać – sprzęty służące do grania w gry. Jednocześnie tempo wzrostu popularności iPhone’a i iPod Touch wskazuje, że firmy Sony oraz Nintendo po raz pierwszy od kilku lat muszą nastawiać się na konkurowanie z kolejnym poważnym graczem.
Możemy być pewni, że produkcje tworzone z myślą o iPhone OS zyskają na popularności wraz z debiutem iPada, czyli nowego tabletu od Apple. Urządzenie mające trafić do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych 3 kwietnia będzie bowiem umożliwiać uruchamianie gier powstających z myślą o iPhonie/iPod Touch.