autor: Szymon Liebert
iPad 2 trafi do sklepów jeszcze w tym miesiącu
Firma Apple zaprezentowała iPada 2, czyli kolejną wersję urządzenia typu tablet, obecnego na rynku od roku. Sprzęt doczekał się solidnego liftingu wizualnego i technicznego, dzięki czemu może zainteresować kolejne grupy odbiorców. Wśród nich są niewątpliwie także gracze, z myślą o których wzmocniono moc graficzną przenośnego komputera.
Firma Apple zaprezentowała iPada 2, czyli kolejną wersję urządzenia typu tablet, obecnego na rynku od roku. Sprzęt doczekał się solidnego liftingu wizualnego i technicznego, dzięki czemu może zainteresować kolejne grupy odbiorców. Wśród nich są niewątpliwie także gracze, z myślą o których wzmocniono moc graficzną przenośnego komputera.
Sprzęt został pokazany w San Francisco przez samego Steve’a Jobsa, szefa koncernu. iPad 2 jest o 33% cieńszy od poprzedniej wersji urządzenia (8.8 mm), co oznacza, że pobił pod tym względem nawet mniejszego iPhone’a 4. Tablet został uzbrojony w przednią i tylną kamerę HD, wyjście HDMI i baterię, która wytrzyma 10 godzin.
Z punktu widzenia graczy najważniejsze jest to, że sprzęt dysponuje procesorem A5, który podobno jest 2 razy szybszy od swojego poprzednika. Ulepszony moduł graficzny gwarantuje też dziewięciokrotny wzrost wydajności w wyświetlaniu grafiki. iPad 2 będzie pierwszym przenośnym komputerem tego typu z dwurdzeniowym procesorem.
Urządzenie trafi do amerykańskich sklepów w przyszłym tygodniu (11 marca), a do kolejnych państw (w tym Polski) zawita pod koniec miesiąca (25 marca). Za iPada 2 przyjdzie nam słono zapłacić – podstawowa wersja ma kosztować 499 dolarów (około 1450 złotych, bez uwzględnienia podatków). Cena pierwszego iPada zostanie obniżona po premierze „dwójki”.
Na powyższym filmie widać wyraźnie, że iPad 2 będzie potężnym sprzętem także dla graczy, którzy zapewne dostaną kolejne ciekawe propozycje od mniejszych i większych deweloperów. Trudno powiedzieć, czy urządzenie jest zagrożeniem dla takich platform jak 3DS lub NGP (następca PSP), ale na pewno oferta Apple spodoba się niejednej osobie.
Pełną fotorelację z zapowiedzi iPada 2 możecie sprawdzić na łamach serwisu Engadget. Warto dodać, że podczas konferencji Steve Jobs przekazał kilka ciekawych danych dotyczących popularności sprzętu firmy Apple. iPad został sprzedany w nakładzie 15 milionów egzemplarzy, a kolejne odsłony iPhone’a w nakładzie 100 milionów egzemplarzy.