futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 27 października 2020, 10:18

autor: Adrian Werner

Interfejs Xbox Series X/S zaprezentowany oficjalnie

Firma Microsoft udostępniła obszerny materiał wideo, pokazujący interfejs konsol Xbox Series X oraz Xbox Series S.

Już tylko dwa tygodnie dzielą nas od premiery Xboksa Series X/S. Firma Microsoft uznała, że najwyższy czas pokazać, jak będzie prezentował się interfejs tych konsol.

Pokazano m.in. ekran startowy, menu oraz dynamiczne tła. Zademonstrowano również grę Gears 5. Produkcja ta od ponad roku dostępna jest już na XONE i PC, ale wydanie na nową generację ma wciąż prezentować się imponująco dzięki rozdzielczości 4K i płynniejszej rozgrywce w 120 klatkach na sekundę. Ponadto gra wykorzysta tekstury z pecetowej edycji (te, które mogliśmy zobaczyć na ustawieniach ultra-wysokich).

Na filmiku możemy także obejrzeć system quick resume, pozwalający na błyskawiczne przełączanie się między kilkoma grami i wznawianie rozgrywki w tym samym momencie, w którym ją porzuciliśmy, np. w środku wyścigu w DiRT 5.

Na przykładzie gry Subnautica pokazano również funkcje Auto HDR, która sama dodaje ten efekt do gier, które nie wspierają go natywnie. Opcja ta działać będzie nawet dla starych produkcji z Xboksa 360. W materiale omówiono też nowego pada, w tym przede wszystkim dodanie przycisku Share, pozwalającego łatwo tworzyć screeny i zapisy rozgrywki. W mobilnej aplikacji Xbox otrzymamy powiadomienia o naszych filmikach oraz obrazkach, co ułatwi dzielenie się nimi w mediach społecznosciowych. Ponadto apka pozwoli wydawać polecenie pobrania gier na konsolę.

Przypomnijmy, że Xbox Series X/S zadebiutuje 10 listopada tego roku, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce.

  1. Xbox – oficjalna strona
  2. Centrum Xbox Series X

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej