autor: Artur Falkowski
Intel opracowuje technologię przeciw oszukiwaniu w grach online
O ile używanie cheatów w grach dla pojedynczego gracza jest raczej nieszkodliwe i psuje jedynie zabawę osobom je stosującym, to już oszukiwanie w produkcjach online stało się poważnym problemem. Firma Intel postanowiła coś na to zaradzić i opracowuje technologię pozwalającą na wykrywanie osób „na dopingu”.
O ile używanie cheatów w grach dla pojedynczego gracza jest raczej nieszkodliwe i psuje jedynie zabawę osobom je stosującym, to już oszukiwanie w produkcjach online stało się poważnym problemem. Firma Intel postanowiła coś na to zaradzić i opracowuje technologię pozwalającą na wykrywanie osób „na dopingu”.
Podczas imprezy Research@Intel Day odbywającej się w siedzibie Intela zaprezentowano projekt badawczy określony jako „anti-cheat technology”. W założeniu ma on pozwolić na wykrywanie różnych popularnych sposobów oszukiwania, jak choćby „aim-botów”, które zamiast gracza zajmują się celowaniem albo „wall-hacków”, pozwalających dostrzec ukrywającego się za ścianą przeciwnika.
Przedstawiciel Intela Travis Schluessler powiedział, że wszystkie takie ingerencje w mechanikę gry mogą być wykryte przez dowolny komputer podłączony do tego samego serwera. Dzięki opracowanej przez firmę technologii informacja o oszustwie zostanie przekazana bezpośrednio do administratora, który będzie mógł odpowiednio zareagować, na przykład piętnując osobę używającą cheatu, by inni gracze wiedzieli, z kim mają do czynienia.
Na zakończenie warto dodać, że opracowywana przez Intel technologia jest w bardzo wczesnej fazie i jeszcze sporo czasu minie, zanim osiągnie finalną wersję.