Intel Extreme Masters Katowice pobiło wszelkie rekordy popularności
Electronic Sports League Polska oraz Intel mają przyjemność poinformować, iż Intel Extreme Masters Katowice było najlepiej oglądanym wydarzeniem e-sportowym w historii tej dyscypliny.
Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.
Transmisje z turniejów Intel Extreme Masters oraz EMS One CS:GO Katowice pobiły wszystkie ustanowione wcześniej rekordy oglądalności. Finał turnieju League of Legend pomiędzy KT Rolster Bullets (Korea Południowa) a Fnatic w jednym momencie oglądało ponad 511 000 osób, co jest najlepszym wynikiem oglądalności pośród wszystkich transmisji realizowanych przez ESL.TV. Poprzedni rekord został ustanowiony podczas rozgrywek Intel Extreme Masters Kolonia, w listopadzie 2013 roku i wynosił 302 000 osób.
„Niewiele ponad sześć czy siedem lat temu byliśmy niezmiernie szczęśliwi gdy pojedynczy mecz śledziło 12 000 osób.” – mówi Michał Blicharz, Dyrektor Zarządzający d.s. ProGamingu w ESL. „Dziś 12 000 osób śledziło na żywo zmagania najlepszych graczy na świecie podczas Intel Extreme Masters Katowice a kolejne setki tysięcy przed ekranami swoich komputerów.”
Jednoczesna, najwyższa oglądalność na platformie Twitch (Peak Concurrent Viewership) we wszystkich grach wyniosła 643 000 osób. Jest to kolejny rekord ESL.TV pobity podczas IEM Katowice. Poprzedni rekord został również ustanowiony w Katowicach podczas ubiegłorocznej edycji. Wtedy szczyt oglądalności wyniósł 318 000 osób. Według szacunków, transmisja w Azji przekroczyła ponad 1 000 000 osób oglądających jednocześnie stream.
Widzowie z ponad 180 krajów uruchomili transmisję w sumie 23 164 454 razy oraz spędzili łącznie 12 648 666 godzin śledząc relacje na żywo, prawie podwajając wynik osiągnięty podczas siódmego sezonu Intel Extreme Masters, którego finał odbył się w Hanowerze. Twitch.tv, największa platforma streamingowa na świecie dla graczy informuje, iż Intel Extreme Masters był największym sukcesem w historii istnienia firmy:
„Rozgrywki e-sportowe przyciągają uwagę ludzi na całym świecie I rywalizują z tymi, które są dostępne w telewizjach tradycyjnych I konkurują z nimi swoją oglądalnością” mówi Stuart Saw, Dyrektor Regionalny, EMEA, Twitch. “Intel Extreme Masters World Championship jest jednym z najważniejszych wydarzeń w całej branży e-sportowej, znanym z wysokiego poziomu gier, bardzo dobrej produkcji telewizyjnej oraz niesamowitej atmosfery! Dla potwierdzenia muszę stwierdzić iż Counter-Strike: Global Offensive osiągnął najlepszą oglądalność w historii a turniej League of Legends plasuje się w ścisłej czołówce pod względem pojedynczych oglądających.”
„Hashtag #IEM do czerwoności rozgrzał sieci społecznościowe, – Facebook, Twitter, Instagram, Google+. W ciągu tygodnia, w którym odbywał się światowy finał Intel Extreme Masters dyskusja o wydarzeniu dotarła do ponad 20 mln użytkowników na całym świecie, co jest niebagatelnym również rekordowym wynikiem. Można ją było śledzić na bieżąco dzięki monitoringowi dostępnemu na stronie http://pl.intelextrememasters.com/monitoring/”, dodaje Juliusz Kornaszewski, PR Manager CEE w Intelu.