Insomniac Games współpracuje z Electronic Arts i tworzy nową grę również na Xboksa 360
Koncern Electronic Arts poinformował nieoczekiwanie o podpisaniu ekskluzywnej umowy wydawniczej z niezależnym studiem deweloperskim Insomniac Games, potwierdzając tym samym plotki z marca bieżącego roku.
Koncern Electronic Arts poinformował nieoczekiwanie o podpisaniu ekskluzywnej umowy wydawniczej z niezależnym studiem deweloperskim Insomniac Games, potwierdzając tym samym plotki z marca bieżącego roku. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że firma, związana do tej pory z Sony Computer Entertainment i projektująca swoje gry na konsole z rodziny PlayStation, pracuje aktualnie nad nową marką, której pierwsza odsłona zostanie wydana zarówno na PlayStation 3, jak i na Xboksa 360. Porozumienie z EA zostało zawarte w ramach programu EA Partners.
Spyro the Dragon
Na temat nowej gry Insomniac Games nie wiemy póki co zbyt wiele. Pewnym jest tak naprawdę tylko to, że za jej produkcję odpowiedzialny jest zespół z Burbank, a także to, że nie będzie ona powiązana z dotychczasowymi markami studia (wszelkie prawa do nich posiada bowiem koncern Sony). Pierwsze, bardziej szczegółowe informacje powinniśmy poznać w trakcie targów E3.
Resistance 2
Jest to oczywiście pierwszy tego typu przypadek w 16-letniej historii amerykańskiego studia Insomniac Games. Do tej pory było ono bowiem znane z czterech marek kojarzonych tylko i wyłącznie z kolejnymi konsolami koncernu Sony – strzelaniny Disruptor (PSOne), trzech odsłon platformowej serii Spyro the Dragon (PSOne), siedmiu części przygodowej gry akcji Ratchet & Clank (PS2, PS3), a także dwóch gier z cyklu FPS-ów Resistance (PS3). W sumie wszystkie wymienione wyżej produkcje sprzedały się w nakładzie ponad 35 milionów egzemplarzy, stając się markami rozpoznawalnymi na całym świecie.
Dodatkowo Insomniac Games przez ostatnich 16 lat mogło się pochwalić współpracą z kilkoma innymi studiami deweloperskimi wspierającymi koncern Sony Computer Entertainment. Mamy tu na myśli m.in. Naughty Dog (wymiana doświadczeniami, technologiami itd.), Sucker Punch (współpraca na polu wzajemnej promocji gier) oraz High Impact Games (studio odpowiedzialne za przenośne wersje serii Ratchet & Clank powstałych na PSP).
Szefostwo studia Insomniac Games, którego ostatnią produkcją było bardzo udane Ratchet & Clank Future: A Crack in Time wydane na przełomie października i listopada 2009 roku na PlayStation 3, jest podekscytowane faktem podpisania umowy z Electronic Arts i liczy na udaną współpracę z jednym z największych wydawców działających na rynku elektronicznej rozrywki.