autor: Michał Kułakowski
Inner Chains – nowe screeny i wiadomości o polskim FPS-ie
Deweloperzy z polskiego studia Telepath’s Tree podzielili się nowymi informacjami dotyczącymi ich debiutanckiego projektu, którym jest gra Inner Chains. Producenci przedstawili informacje dotyczące fabuły tego FPS-a science-fiction z elementami horroru, a także zaprezentowali go na pierwszych screenach.
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o zapowiedzi gry Inner Chains, pierwszoosobowej strzelanki z elementami horroru, tworzonego przez debiutanckie warszawskie studio Telepath’s Tree, które założone zostało przez byłych pracowników rodzimych firm z branży elektronicznej rozrywki, takich jak CD Projekt Red, Platige Image, Techland, People Can Fly oraz Flying Wild Hog. Tytuł został przedstawiony światu jedynie pod postacią krótkiego i enigmatycznego teasera. Dziś twórcy zaprezentowali się konkretne informacje dotyczące fabuły oraz rozgrywki, a także pokazali pierwsze screeny. Inner Chains ukaże się na komputerach PC, ale na razie nie znamy jeszcze przybliżonej daty premiery.
Świat i fabuła Inner Chains mogą być jednym z głównych atutów produkcji. Akcja tytułu rozgrywa się w przyszłości oddalonej o kilka milionów lat. Przez ten niewyobrażalnie długi okres Ziemia przeszła niezwykłą transformację. Pozostawione same sobie i obsługiwane przez AI maszyny weszły w symbiozę z naturą, tworząc dziwaczne i niepokojące biomechaniczne byty, w fantastyczny sposób kształtujące krajobraz planety, której wygląd inspirowany jest surrealistycznymi grafikami Tomasza Strzałkowskiego, założyciela Telepath’s Tree. Po niezliczonych katastrofach i zmianach ludzie utracili dawną wiedzę o technologii, wiodąc teraz proste życie na poziomie zbliżonym do naszego średniowiecza.
Produkcja jest klasycznym FPS-em, z elementami survivalu oraz horroru. W trakcie zabawy gracze będą stopniowo poznawać historie świata, a także eksplorować kolejne nieliniowe lokacje. Duży nacisk ma zostać położony na wykorzystanie przez nas różnych naturalnych pułapek oraz ukształtowania terenu. Większość wyzwań i spotkań z wrogami potencjalnie mamy rozwiązywać na kilka sposobów. Co ważne, twórcy obiecują, że gra nie będzie prowadzić nas za rękę i zaoferuje jedynie wskazówki co do tego jak wykonać kolejne zadania – ich rozwiązanie musimy odnaleźć sami.
Inner Chains napędza silnik Unreal Engine 4. Efekty jego zastosowania możemy zobaczyć na opublikowanych screenach lokacji oraz modelu postaci z gry. Twórcy starają się oddać klimat twórczości Strzałkowskiego, równocześnie nadając grze unikalny wygląd.