Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2009, 08:35

autor: Piotr Doroń

inFamous zagwarantuje kilkanaście godzin zabawy

inFamous z każdym dniem wydaje się nabierać klasy i coraz to bardziej intrygować kolejnych posiadaczy PlayStation 3. Wielu z nich wyraża jednak obawę, czy dzieło ekipy Sucker Punch jest w stanie spełnić pokładane w nim nadzieje. Produkcja oferująca otwarty świat z elektryzującym bohaterem na czele ma szansę dokonać tego co najmniej w przypadku jednego elementu – długości rozgrywki.

inFamous z każdym dniem wydaje się nabierać klasy i coraz to bardziej intrygować kolejnych posiadaczy PlayStation 3. Wielu z nich wyraża jednak obawę, czy dzieło ekipy Sucker Punch jest w stanie spełnić pokładane w nim nadzieje. Produkcja oferująca otwarty świat z elektryzującym bohaterem na czele ma szansę dokonać tego co najmniej w przypadku jednego elementu – długości rozgrywki.

inFamous zagwarantuje kilkanaście godzin zabawy - ilustracja #1

Jak zapewnia Chris Zimmerman, człowiek odpowiedzialny za funkcjonowanie studia deweloperskiego Sucker Punch, osoby, które będą chciały wycisnąć z inFamous wszystko to, co gra im zaoferuje, przeznaczą na to od 20 do nawet 25 godzin. Nie oznacza to jednak, że gdy gracz nie będzie należeć do miłośników rozkładania gier na czynniki pierwsze, to zobaczy napisy końcowe już po kilku godzinach zabawy. Okazuje się bowiem, że minimalny czas, jaki będziemy musieli przeznaczyć na ukończenie głównego trybu rozgrywki, to około 15 godzin. Jest to więc liczba niemal dwukrotnie wyższa, niż bywa to w przypadku innych nowoczesnych gier akcji.

Główny wątek fabularny inFamous zostanie podzielony na 35 rozbudowanych misji. Oprócz nich otrzymamy możliwość wykonania 100 zadań pobocznych, które nierzadko wpłyną w dosyć znaczący sposób na kształt fikcyjnego miasta Empire City. Zimmerman jako przykład podaje akcję, w której uratowanie pewnej osoby zaowocuje uruchomieniem specjalnego medycznego namiotu, wewnątrz którego obudzimy się po niezbyt udanie przeprowadzonej walce z przeciwnikami. Szef Sucker Punch oznajmił również, że wybór pomiędzy dobrą a złą ścieżką będzie miał olbrzymie znaczenie w kwestii stylu rozgrywki. Stwierdził nawet, że osoba prowadząca postać na dwa sposoby poczuje się, jakby grała w zupełnie różne gry. Dotyczy to także poziomu trudności – aktywacja najwyższego wpłynie na wprowadzenie naprawdę sporych zmian w świecie inFamous oraz w prawach nim rządzących.

Przypominamy, że przedpremierowe zamówienie inFamous w wybranych sklepach (głównie amerykańskich) otworzy nam dostęp do oficjalnych beta testów Uncharted 2: Among Thieves. Działanie to ma oczywiście na celu przyciągnięcie do produkcji Sucker Punch dodatkowych klientów. W obliczu coraz to ciekawszych zapowiedzi autorów wydaje się jednak, że tego typu działania nie byłyby konieczne. Nawet w obliczu czerwcowej premiery Prototype, bardzo podobnej pozycji, nad którą pracuje studio Radical Entertainment, inFamous wydaje się być pozycją mającą szansę zdobyć wielu fanów.

Dzieło ekipy Sucker Punch, w przeszłości autorów przygód szopa pracza Sly Coopera, trafi do sprzedaży już 26 maja (dzień później do Europy i Polski). W naszym kraju gra będzie dostępna w pełnej polskiej wersji językowej, o czym przed kilkunastoma dniami poinformował polski oddział Sony Computer Entertainment.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej