Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 grudnia 2009, 10:35

autor: Szymon Liebert

Ile gier zostało wydanych w 2009 roku w USA?

W ciągu ostatnich 12 miesięcy w amerykańskich sklepach pojawiło się więcej konsolowych produkcji niż w 2008 roku. Firma EEDAR, zajmująca się analizami rynkowymi, naliczyła w sumie 1099 premierowych gier. Jesse Divnich, przedstawiciel przedsiębiorstwa, wskazał na trudną sytuację nowych tytułów, które muszą walczyć o miejsce na wystawie z silnymi markami.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy w amerykańskich sklepach pojawiło się więcej konsolowych produkcji niż w 2008 roku. Firma EEDAR, zajmująca się analizami rynkowymi, naliczyła w sumie 1099 premierowych gier. Jesse Divnich, przedstawiciel przedsiębiorstwa, wskazał na trudną sytuację nowych tytułów, które muszą walczyć o miejsce na wystawie z silnymi markami.

Wysoka liczba gier nie idzie w parze ze zwiększeniem objętości półek sklepowych, co oznacza, że średnia długość obecności przeciętnej gry na widoku zmniejsza się dramatycznie. Zdaniem Divnicha, takie marki jak Call of Duty, czy Grand Theft Auto, są na wystawach nieustannie, zabierając tym samym cenne miejsce nowszym i mniej znanym produkcjom.

Sytuację nieznanych marek utrudnia dodatkowo większe rozeznanie konsumentów, którzy wybierają tylko najlepsze oferty. Ze względu na ogrom wydawanych produkcji i wspomniane wyżej kwestie, przeciętny nowy produkt sprzeda się dzisiaj nieco gorzej niż kilka lat temu.

Najwięcej nowych gier pojawiło się na konsole Wii i DS, które w tym względzie wyprzedziły Xboksa 360 i PlayStation 3. Liczba tytułów wydawanych na platformy Microsoftu i Sony pozostała bez zmian większych, odnotowując jedynie nieznaczny spadek. Zdaniem Divnicha odpowiada za to dystrybucja elektroniczna, której w badaniach nie uwzględniono.

W przyszłym roku zobaczymy mniej produkcji, co wynika z zapowiedzi wielu wydawców (stawiających tylko na pewniaki). Oznacza to, że w sklepach pojawi się zapewne mniej pudełek z grami, na co wpływ mogą mieć też systemy grania przez Internet (OnLive, Gaikai). Czy klasyczne modele dystrybucji odejdą kiedyś do lamusa?

gry