Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 stycznia 2006, 09:12

id Software pracuje nad nową grą

Internetowy serwis Kikizo Games przeprowadził wywiad z Johnem Carmackiem, współzałożycielem id Software oraz twórcą wszystkich silników do gier 3D, jakie przez lata wykorzystywane były w produktach firmy. Amerykański programista potwierdził w rozmowie z redaktorami magazynu, że studio prowadzi już intensywne prace nad nową produkcją.

Internetowy serwis Kikizo Games przeprowadził wywiad z Johnem Carmackiem, współzałożycielem id Software oraz twórcą wszystkich silników do gier 3D, jakie przez lata wykorzystywane były w produktach firmy. Amerykański programista potwierdził w rozmowie z redaktorami magazynu, że studio prowadzi już intensywne prace nad nową produkcją.

id Software pracuje nad nową grą - ilustracja #1

Tuż po premierze gry Doom 3, przedstawiciele id Software opublikowali oświadczenie, w którym zapowiedzieli, iż nowym produktem firmy będzie gra, nie związana w żaden sposób z popularnymi markami Quake, Doom i Wolfenstein. Mimo, iż od tego czasu minęło szesnaście miesięcy, dotąd nie poznaliśmy żadnego, choćby najmniejszego szczegółu dotyczącego premierowego programu. Wypowiedź na łamach serwisu Kikizo Games jest pierwszą od dłuższego czasu deklaracją członków firmy, że prace nad grą faktycznie trwają.

Nie oznacza to, że członkowie studia nie mają nic do roboty. Od momentu premiery trzeciego Dooma, opublikowano oficjalny dodatek do tej gry (producent: Nerve Software) czwartą odsłonę Quake’a (Raven Software) oraz program Doom RPG (Fountainhead Entertainment), stworzony z myślą o telefonach komórkowych. Aktualnie trwają prace nad nową edycją Wolfensteina (Raven Software) oraz kolejną strzelaniną z cyklu Enemy Territory, nawiązującą do świata Quake’a (Splash Damage). We wszystkich wymienionych wyżej produkcjach, id Software pełniło lub pełni rolę koordynatora, ale nie bierze aktywnego udziału w ich powstaniu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej