autor: Michał Kułakowski
Humble Bundle Mojam - zebrano ponad 300 tysięcy dolarów na cele charytatywne
Dzięki wspólnej akcji Humble Bundle i studiów Mojang, Oxeye i Wolfire, udało się zebrać już ponad 300 tysięcy dolarów, które zostaną przeznaczone na cele charytatywne. W jej trakcie deweloperzy tworzą na żywo trzy gry, których możemy stać się właścicielem po zapłaceniu wybranej przez nas kwoty.
Jeszcze tylko kilka godzin zostało do zakończenia wspólnej akcji szwedzkiego studia Mojang, Oxeye Game Studios, Wolfire Games oraz Humble Bundle pod nazwą Humble Bundle Mojam. W trakcie trwania 60-godzinnego maratonu programistycznego, którego przebieg jest prezentowany na żywo na stronie projektu, twórcy z Mojang, Oxeye i Wolfire tworzą gry, których właścicielem możemy stać się po zapłaceniu wybranej przez nas sumy. W przeciwieństwie do innych edycji Humble Bundle, tym razem wszystkie dochody ze sprzedaży gry trafią do organizacji charytatywnych. Do tej pory udało się zebrać ponad 300 tysięcy dolarów. Szef Mojang i twórca Minecrafta, Markus „Notch” Persson rzucił nawet wyzwanie graczom i obiecał, że zgoli swoją brodę jeżeli dotacje przekroczą próg pół miliona dolarów. „Notch” początkowo mówił o milionie, ale zebrana kwota nie ma już raczej szans na osiągniecie takiego pułapu.
Jakie gry przez ostatnie dwa dni dzielnie tworzą deweloperzy? W przypadku Mojang i Wolfire, tematyka oraz gatunek ich dzieł została ustalona w ankiecie na blogu jednego z producentów. Głos ludu zdecydował, że powstające tytuły będą egipsko-steampunkowym RTS-em z elementami dwuwymiarowej strzelanki. Mojang ochrzcił tą niecodzienną hybrydę tytułem Catacomb Snach, a Wolfire zdecydowało się nazwać ją The Broadside Express. Oxeye zajmuje się natomiast postapokaliptyczną chodzoną bijatyką osadzoną w realiach Drugiej Wojny Światowej. Wkrótce przekonamy się jakie efekty przyniesie taki gatunkowy misz-masz.