Human Resources - ruszył Kickstarter nowego RTS-a autorów Planetary Annihilation
Znane z Planetary Annihilation studio Uber Entertainment rozpoczęło zbiórkę na projekt Human Resources. Będzie to apokaliptyczny RTS, w którym o władzę nad światem zawalczą bezlitosne maszyny i plugawe potwory zainspirowane wielkimi przedwiecznymi z opowiadań H.P. Lovecrafta.
- Twórcy: Uber Entertainment
- Gatunek: RTS
- Platforma docelowa: PC
- Planowana data premiery: luty 2016
- Cel minimalny zbiórki: 1,4 mln dolarów
W zeszłym miesiącu do sprzedaży trafiła strategia Planetary Annihilation, której powstanie było możliwe dzięki zgromadzeniu dwa lata temu 2,29 mln dolarów za pośrednictwem serwisu Kickstarter. Teraz twórcy gry, czyli ludzie ze studia Uber Entertainment, chcą powtórzyć ten sukces. Właśnie uruchomili zbiórkę na RTS-a Human Resources, w której cel minimalny ustalono na poziomie 1,4 mln dolarów i kwotę tę autorzy muszą uzyskać do 4 listopada tego roku. Projekt zmierza wyłącznie na pecety i jeśli akcja się powiedzie, to jego premiera planowana jest wstępnie na luty 2016 r. Poszczególne progi dla wspierających produkcję są dosyć standardowe i 20 dolarów zapewni Wam pełną wersję gry w chwili jej rynkowego debiutu, 40 dolarów umożliwia dostęp do bety, a za opcję wzięcia udziału w testach alfa trzeba zapłacić 90 dolarów.
Human Resources robi świetne pierwsze wrażenie dzięki oryginalnemu pomysłowi na fabułę. Akcja osadzona zostanie w przyszłości, w czasach gdy rozwój technologiczny posunął się za daleko, powodując rebelię inteligentnych maszyn. Ludzkość przegrywała to wojnę i w desperacji postanowiła przywołać prastare plugawe bóstwa. Okazało się to wielkim błędem, gdyż teraz nasza planeta jest rozrywana na strzępy, a śmiertelnicy stali się cennym surowcem, o który walczą ze sobą potężne roboty i wielcy przedwieczni.
Gra ma być klasycznym RTS-em wzbogaconym dużym zestawem świeżych pomysłów. Autorzy chcą połączyć szalone tempo rozgrywki w stylu cyklu Command & Conquer z dużą skalą bitew znaną z Planetary Annihilation. Mapy będą miały postać oderwanych od planety fragmentów miast, w których wojnę toczyć mają setki jednostek. Ponadto frakcje biorące udział w konflikcie będą mocno odmienne. Maszyny skoncentrują się na zaawansowanych technologiach i dużej sile ognia, a większość robotów będzie można przestawić na tryb stacjonarny i wyposażyć w tarcze energetyczne. Natomiast siły wielkich przedwiecznych postawią na dużą liczebność szybko poruszających się potworów i walkę w zwarciu, a podczas starć wykorzystają potężne zaklęcia. Zależnie od sukcesu kampanii crowdfundingowej autorzy mogą wprowadzić także dodatkową, trzecią frakcję.
Silnik gry umożliwi kompletną destrukcję otoczenia. Poczynając od wyrywania wieżowców i wykorzystywania ich jako maczugi, aż po cięcie na kawałki samych map. Ponadto o brak nudy zadba losowe generowanie architektury miast. Human Resources skoncentruje się głównie na trybie multiplayer, który pozwoli na jednoczesną zabawę maksymalnie ośmiu graczom.
Na koniec warto wspomnieć, że nad Human Resources pracuje zespół oddzielny od tego, który zajmuje się Planetary Annihilation, więc nowa gra ma nie wpłynąć negatywnie na rozwój poprzedniego projektu.