autor: Janusz Guzowski
Human Resources – anulowano zbiórkę na postapokaliptyczny RTS
Studio Uber Entertainment uznało, że kampania na platformie Kickstarter nie przyniesie oczekiwanych pieniędzy i anulowało zbiórkę funduszy na grę Human Resources. Tytuł miał być postapokaliptyczną grą strategiczną, w której walczą ze sobą inteligentne maszyny i starożytne bóstwa inspirowane prozą H.P. Lovecrafta, a zasobami są ludzie.
Studio Uber Entertainment anulowało zbiórkę pieniędzy na postapokaliptyczny RTS Human Resources, odbywającą się na platformie Kickstarter. Projekt rozpoczął się na początku października i jego celem było uzbieranie kwoty 1,4 miliona dolarów do 4 listopada, co pozwoliłoby na wydanie gry na początku 2016 roku. Kampania nie przebiegała jednak zgodnie z zamierzeniami twórców i do momentu jej anulowania udało się zebrać jedynie niecałe 400 tysięcy dolarów. Jak stwierdził główny projektant, John Comes:
Każdy model prognozujący pokazuje, że nie mamy szans na osiągnięcie założonego celu. Prowadzenie zbiórki to praca na pełen etat dla kilku osób. Jako mały zespół niezależny, nie możemy dalej poświęcać pieniędzy i czasu projektowi, który nie zostanie sfinansowany. Po prostu brakuje nam zasobów ludzkich.
Deweloperzy prawdopodobnie liczyli, że uda im się powtórzyć sukces ich poprzedniej zbiórki. W 2012 roku studio Uber Entertainment zgromadziło w ramach kampanii na platformie Kickstarer ponad 2 miliony dolarów, które przeznaczono na produkcję ciepło przyjętej gry Planetary Annihilation – kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, nawiązującej do Total Annihilation, przeboju z 1997 roku.
Human Resources planowano jako postapokaliptyczny RTS, łączący szalone tempo rozgrywki w stylu cyklu Command & Conquer z dużą skalą bitew. Akcja miała zostać osadzona w świecie, gdzie postęp technologiczny doprowadził do powstania inteligentnych maszyn, które postanowiły podporządkować sobie ludzkość. Ludzie – stojąc na straconej pozycji – zdecydowali się przywołać prastare plugawe bóstwa, co okazało się ucieczką z deszczu pod rynnę. Wielcy Przedwieczni, których przedstawienie oparto na prozie H. P. Lovecrafta i mitologii japońskiej, rozpoczęli walkę z inteligentnymi maszynami, jednak ludzkość została sprowadzona do roli zasobów wykorzystywanych przez obie strony konfliktu. Świat gry miał umożliwiać kompletną destrukcję otoczenia, poczynając od wyrywania wieżowców i wykorzystywania ich jako maczugi, aż po cięcie na kawałki samych map. Twórcy zamierzają poważnie zastanowić się nad kolejnym projektem opierającym się na idei Human Resources. Jak stwierdził John Comes:
Jedno jest pewne: to koniec Human Resources w formie znanej z Kickstartera. Ale uwielbiamy ten pomysł i podejmiemy starania, by zrealizować go w innej postaci.