autor: Daniel Kazek
Human Head Studios o Rune 2
Minęło już pięć lat, odkąd na rynku elektronicznej rozgrywki pojawił się Rune, program, który w dość krótkim czasie zyskał spore grono wielbicieli. Tymczasem programiści Human Head Studios, postanowili po raz kolejny wlać w serca graczy nadzieję na powstanie sequela.
Minęło już pięć lat, odkąd na rynku elektronicznej rozgrywki pojawił się Rune, program, który w dość krótkim czasie zyskał spore grono wielbicieli. Tymczasem programiści Human Head Studios, postanowili po raz kolejny wlać w serca graczy nadzieję na powstanie sequela.
Niestety, jak można wyczytać z wiadomości pozostawionej na specjalistycznym forum przez jednego z developerów, w dalszym ciągu nie zaprezentowano żadnych konkretów. Przedstawiciel firmy apeluje o wytrwanie w wierze, dodając jednocześnie, iż obecne prace w studiu podporządkowane są długo oczekiwanej produkcji zatytułowanej Prey. Wszystkich zainteresowanych kontynuacją gry Rune, odsyła natomiast do działania na rzecz tytułu, co należy rozumieć przez nagabywanie wydawców, że taki projekt godzien jest zainwestowania. Nie bez znaczenia w opinii Human Head Studios są także potencjalni gracze. Znakiem zapytania pozostaje popularność, którą cieszyłaby się druga odsłona programu, w końcu nikt nie zamierza tworzyć wysokobudżetowej gry, aby zadowolić grupkę zatwardziałych fanów. To także ma być zadanie właśnie dla nich, czyli przekonać społeczność graczy, że warto.
Wątek, którego początek datowany jest na listopad zeszłego roku, przejrzeć można w tym oto miejscu i w pełni traktuje o oczekiwaniach graczy wobec sequela do gry Rune. Jeżeli w jakimś stopniu zależy Ci na nim, stosowną petycję znajdziesz tutaj. Jako że tytuł z naturalnych względów, nie przez wszystkich może być kojarzony, przypominamy kilka faktów odnośnie tworu Human Head Studios:
Rune to przygodowa gra akcji osadzona w mitologii skandynawskiej. Fabuła przenosi nas w czasy Wieków Ciemności, gdy Wikingowie podbijali zimny i posępny świat, a pogaństwo rządziło niepodzielnie na ziemiach Północy. Gracz wcielając się w Ragnara - młodego Wikinga wojownika, musi pokonać potwory z nordyckich mitów i odkryć źródło zła, które wyniszcza jego lud. Oparta na silniku graficznym z Unreal Tournament, gra pozwala nam pokonać 25 poziomów tajemniczego, ciemnego i mitycznego świata Wikingów.
Dzięki zaawansowanemu systemowi animacji ciała, Ragnor, jak i inne żywe stworzenia poruszają się zgrabnie i naturalnie. Gra przesiąknięta jest starożytną nordycką mitologią, obok Wikingów, egzystują w niej inne kreatury pochodzące z legend, a wiele jej poziomów rozpostartych zostało na tle historycznych lub mitologicznych wydarzeń, np. Muspelheim (Underworld) i Thorstadt (twierdza Czarnych Wikingów).
Więcej informacji na temat gry, uzyskać można w naszej Encyklopedii.