autor: Kamil Zwijacz
Human Element od Roberta Bowlinga wykorzysta technologię CryEngine
Studio Robotoki i firma Crytek ujawniły, że survivalowa gra Human Element wykorzysta technologię CryEngine. Produkcja dewelopera dowodzonego przez Roberta Bowlinga trafi na rynek prawdopodobnie w listopadzie 2015 roku, w wersji na komputery PC. Oprócz tego, tytuł ukaże się także na PlayStation 4 i Xboksie One, a specjalną edycję otrzymają również posiadacze urządzeń mobilnych. Prequel na konsolę Ouya został anulowany.
Ostatni raz o grze Human Element pisaliśmy przy okazji ujawnienia prequelu produkcji, który miał ukazać się wyłącznie na konsoli Ouya. Jak wiemy, sprzęt okazał się niewypałem, a wczoraj Robert Bowling, szef studia Robotoki, wyjawił w serwisie społecznościowym Twitter, że wersja na to urządzenie została anulowana. Na szczęście edycja na pozostałe platformy żyje i ma się dobrze. Deweloper podpisał umowę z firmą Crytek, na mocy której Human Element wykorzysta technologię CryEngine. Natomiast tytuł ukaże się na konsolach PlayStation 4, Xbox One i komputerach osobistych, przy czym na rynek trafi także projekt dedykowany urządzeniom mobilnym. Grę najpierw otrzymają użytkownicy PC-tów – twórcy celują w premierę w listopadzie 2015 roku. Niestety, nie ujawniono kiedy mniej więcej można się spodziewać konsolowych wersji.
Niestety, studio nie zdradziło kolejnych szczegółów na temat samej gry. Stwierdzono jedynie, że tak ambitna produkcja wymaga odpowiedniej technologii i że CryEngine idealnie spełnia wszystkie potrzeby dewelopera. Przypomnę jednak, że akcja Human Element rozgrywać ma się 35 lat po apokalipsie zombie, w otwartym świecie, zmieniającym się pod wpływem naszych działań. Gracze wcielą się w ocalałych, którzy starają się odbudować zniszczoną społeczność. Twórcy udostępnią różne możliwości i profile zabawy, w tym „przetrwaj sam”, „przetrwaj z partnerem” lub „przetrwaj z dzieckiem”. Zapowiada się na ciekawą produkcję, więc czekamy na kolejne informacje.
Robotoki to amerykański deweloper założony w 2012 roku przez Roberta Bowlinga. Wieloletni pracownik firmy Activision i studia Infinity Ward porzucił swoje stanowisko specjalisty do spraw kontaktów ze społecznością i mediami i rozpoczął działalność na własną rękę, zapowiadając w czerwcu 2012 roku grę Human Element.