autor: Kamil Zwijacz
Horizon: Zero Dawn nie działa w natywnej rozdzielczości 4K
Deweloperzy gry Horizon: Zero Dawn wyjawili, że zaprezentowany wczoraj fragment rozgrywki na PlayStation 4 Pro nie działał w natywnej rozdzielczości 4K. Zaznaczono jednak, że produkcja jest bardzo blisko tej wartości.
PlayStation 4 Pro (wcześniej znane jako PlayStation 4 NEO) wczoraj stało się faktem i zadebiutuje na rynku w listopadzie. Konsola dysponująca mocą około 4,2 TFLOPS została całkiem nieźle przyjęta przez graczy, ale pojawiło się też sporo głosów, według których sprzęt nie będzie wystarczająco potężny, by generować grafikę w natywnej rozdzielczości 4K i w większości przypadków gry będą skalowane do takiej wartości. Jedną z zaprezentowanych wczoraj produkcji ukazujących „power” sprzętu było Horizon: Zero Dawn. Herman Hulst oraz Jan-Bart Van Beek ze studia Guerrilla Games wyjawili, że tytuł faktycznie nie działa w natywnej rozdzielczości 4K. Deweloperzy zaznaczyli jednak, że produkcja znajduje się bardzo blisko tej wartości, więc ludzkie oko nie będzie w stanie wychwycić różnicy.
Do końca prac nad tym tytułem zostało kilka miesięcy, więc być może deweloperzy wycisną jeszcze trochę mocy z nowej konsoli i dobiją do natywnego 4K, choć wydaje się, że chyba nie mają takiego zamiaru, gdyż nawet nie wspomnieli o takiej ewentualności. Zatem, jeśli wewnętrzne studio Sony ma problemy z uzyskaniem tak wysokiej rozdzielczości w swojej grze, to najpewniej zewnętrzni partnerzy japońskiego koncernu również mogą sobie z tym nie poradzić.
Oczywiście należy brać pod uwagę fakt, ze Horizon: Zero Dawn zapowiada się na jedną z najładniejszych gier obecnej generacji, więc gorzej wyglądające tytuły mogą mieć ułatwione zadanie w uzyskaniu natywnej rozdzielczości 4K.
Sytuacja najpewniej zostanie nieco lepiej nakreślona w najbliższej przyszłości, gdyż Mark Cerny z Sony wyjawił, że wkrótce odbędzie się dodatkowa prezentacja PlayStation 4 Pro, na której zostaną zdradzone dalsze szczegóły związane z aspektami technicznymi konsoli.