Horizon: Zero Dawn na nowym gameplayu z Paris Games Week
Podczas konferencji w trakcie targów Paris Games Week firma Sony pokazała nowy gameplay z gry Horizon: Zero Dawn. Przy okazji studio Guerrilla Games omówiło podstawowe elementy zabawy, potwierdzając, że gatunkowo tytuł ten będzie należał do kategorii RPG akcji.
Dopiero co zebraliśmy wszystkie ujawnione dotąd informacje o Horizon: Zero Dawn w zapowiedzi napisanej przy okazji rodzimych targów Warsaw Games Week, a otrzymaliśmy właśnie kolejną porcję wiedzy podczas konferencji firmy Sony na imprezie Paris Games Week. Studio Guerrilla Games opublikowało kilkuminutowy materiał wideo (widoczny powyżej), który zawiera nowy zapis gry, jak również dziennik dewelopera z objaśnieniami pewnych podstawowych mechanizmów zabawy na przykładzie pierwszego fragmentu rozgrywki. Świeży gameplay jest w gruncie rzeczy podobny do poprzedniego – ponownie możemy zobaczyć, jak Aloy poluje na gazelopodobne grazery, a następnie mierzy się z wielkim thunderjawem (mechanicznym dinozaurem), ale tym razem widać więcej systemów rozgrywki, np. mechanikę zbierania łupów.
Co się zaś tyczy objaśnień – twórcy ucięli domysły, jasno zaznaczając, że ich najnowsze dzieło należy do gatunku RPG akcji. Znajdziemy tu np. przyjmowanie zadań od różnych frakcji w otwartym świecie, zdobywanie punktów doświadczenia, numeryczne wyświetlanie ilości zadawanych obrażeń oraz wspomniane wcześniej zbieranie i wytwarzanie przedmiotów (crafting), wraz z zarządzaniem ekwipunkiem. Jednocześnie zapewniono, że w zabawie istotna będzie zarówno akcja, jak i skradanie się.
Na koniec przypominam, że gra Horizon: Zero Dawn powstaje wyłącznie z myślą o konsoli PlayStation 4, a jej premiera nastąpi w niesprecyzowanym okresie 2016 roku.
- Zapowiedź gry Horizon: Zero Dawn – RPG, sandbox czy survival?
- Strona internetowa studia Guerrilla Games