autor: Wojciech Antonowicz
High-Tech Games 2001
GameSpot opublikował ciekawy artykuł autorstwa Howarda Wena poświęcony nowatorskim pod względem technologicznym grom komputerowym roku 2001.
GameSpot opublikował ciekawy artykuł autorstwa Howarda Wena poświęcony nowatorskim pod względem technologicznym grom komputerowym roku 2001.
Autor rozważa ciekawy problem który zbliża się do nas wielkimi krokami. Czy producenci gier sprostają swoja kreatywnością ultra nowoczesnej technologii która wkracza w nasze życie (czytaj: w nasze PC).
Dawnymi czasy programiści piszący grę posiadali bardzo wąskie pole do popisu gdyż byli ograniczani mocą obliczeniową komputerów, jakością i wydajnością grafiki i innymi kwestiami sprzętowymi. Razem z rozwojem nowoczesnej technologii bariery te znikają dając praktycznie pełne pole do popisu dla wyobraźni autorów.
Na przykładzie opisanych gier autor stara się zweryfikować tą tezę.
Black & White – pretenduje do tytułu najbardziej zaawansowanej sztucznej inteligencji.
Max Payne – jest przykładem fotorealistycznej jakości obrazu porównywalnej z filmem kinowym.
Duke Nukem Forever – nowe podejście do interaktywności w świecie gry 3D.
Halo – jako przykład świetnej realizacji połączenia mechaniki świata gry z niesamowitą grafiką
Battle Realms – jako RTS, niesamowicie wiernie oddający zasady rządzące realnym światem
Freelancer i Emperor: Battle for Dune – gry o bardzo rozbudowany engine.
I tak dalej, bardzo ciekawy i obszerny artykuł, zachęcam was serdecznie do jego lektury.