Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 listopada 2021, 15:51

autor: Damian Gacek

Hideo Kojima wspomina Metal Gear Solid 2 z okazji 20. urodzin gry

Wczoraj były 20. urodziny Metal Gear Solid 2. Z tej okazji twórca gry Hideo Kojima postanowił powspominać nieco tę leciwą produkcję i podzielić się kilkoma ciekawostkami.

W SKRÓCIE

  1. Z okazji 20. urodzin Metal Gear Solid 2 Hideo Kojima postanowił podzielić się z fanami garścią ciekawostek i przemyśleń.
  2. Dzięki temu możemy się dowiedzieć, co wzbudza w deweloperze płacz, a także jaka była historia pewnego niedopałka.

Metal Gear Solid 2 został wydany 13 listopada 2001 roku. Starszych graczy może zaskoczyć, że od tamtego momentu minęło już 20 lat. Twórca produkcji Hideo Kojima również wydał się tym faktem nieco zdziwiony. Postanowił podzielić się na Twitterze swoimi przemyśleniami oraz kilkoma ciekawostkami z tej okazji.

Z tweetów Hideo Kojimy możemy się dowiedzieć, że jest wielkim fanem piosenki Can’t Say Goodbye to Yesterday, która znalazła się w soundtracku drugiej części serii – ponoć płacze za każdym razem, gdy ją słyszy. Ponadto twórca był krytykowany za to, że bohater w MGS 2 wyrzucił niezgaszony niedopałek. Dlatego też w kontynuacji protagonista nadeptuje na papierosa, a w czwartej części cyklu oddano w jego ręce przenośną popielniczkę.

Deweloper przywołuje również bohatera „dwójki” – Raidena. Był to młody żołnierz, szkolony od dziecka do zabijania. Kojima wspomina, że w tamtym czasie historia chłopca wywołała spory negatywny oddźwięk. Przyznał też, iż zamówił nawet film aktorski o historii prawdziwego dziecka-żołnierza, który sam edytował, lecz ostatecznie nagranie nie znalazło się w grze, gdyż nie zostało zaakceptowane przez agencję przyznającą kategorie wiekowe.

Pomimo spędzenia wielu lat w branży, Hideo Kojima nie planuje emerytury. Jego najnowsza gra Death Stranding zebrała bardzo pozytywne recenzje i podbiła serca wielu graczy. Z pewnością w przyszłości możemy oczekiwać kolejnych ciekawych projektów twórcy.

Damian Gacek

Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

więcej