Hideo Kojima pracuje nad nową grą z serii Metal Gear Solid na konsolę PSP!
Hideo Kojima pracuje nad nową grą z serii Metal Gear Solid, przeznaczoną na przenośną konsolę Sony PSP! I co ciekawe – nie będzie to ani kolejna karcianka, ani też program powiązany z Metal Gear Solid Graphic Novel. Kolejny MGS w wersji na PSP będzie grą akcji w najczystszej jej postaci.
Hideo Kojima pracuje nad nową grą z serii Metal Gear Solid, przeznaczoną na przenośną konsolę Sony PSP! I co ciekawe – nie będzie to ani kolejna karcianka, ani też program powiązany z Metal Gear Solid Graphic Novel. Kolejny MGS w wersji na PSP będzie grą akcji w najczystszej jej postaci.
Wszystkie informacje, które Wam za moment przedstawimy zostały po raz pierwszy wypowiedziane przez Kojimę podczas audycji radiowej w stacji Hidechan Radio. Plik z zapisem wywiadu (w formacie .mp3) znajdziecie na oficjalnym blogu Hideo Kojimy. Rozmowę przeprowadzono w języku japońskim.
Najważniejszą wiadomością jest fakt, że Metal Gear Solid PSP (nazwa jest jedynie tworem wymyślonym przez autora tego newsa) będzie w pełni powiązany z historią przedstawioną w poprzednich edycjach serii, wydawanych dotąd jedynie na konsolach stacjonarnych. Konami zawrze w fabule wszystkie najważniejsze kwestie, które miały miejsce pomiędzy historiami opowiedzianymi w Metal Gear Solid 3: Snake Eater oraz Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, jak i te powiązane z obydwoma tytułami (choć rozpiętość czasowa może to utrudnić – czekamy na więcej informacji). Wszystkie zdarzenia wydarzą się najprawdopodobniej w roku 1970. Głównym bohaterem będzie Big Boss, dzięki któremu poznamy okoliczności powstania wielkiej organizacji Foxhound.
Kojima przedstawił również kilka dość kontrowersyjnych rozwiązań. Pierwszym jest brak możliwości kontynuacji rozgrywki po śmierci głównego bohatera. Alternatywą ma być opcja „Białej Flagi” – gracz wykorzystując ją poddawałby się wrogom bez konieczności odniesienia ran. Po całym zamieszaniu mógłby spokojnie kontynuować zabawę. Drugim oryginalnym rozwiązaniem będzie opcja dowodzenia drużyną – Big Boss, jako że tworzy swoją organizację, będzie miał za zadanie rekrutować kolejnych członków. Będą oni mogli uczestniczyć, a tym samym pomagać nam w zmaganiach. Trzeba będzie jednak na nich uważać, ponieważ każdy nieprzemyślany ruch może przynieść ubytek w naszych szeregach. Każdorazowa śmierć któregoś z towarzyszy spowoduje, że bezpowrotnie go utracimy. W tym miejscu przydatna okaże się opcja „Białej Flagi” – jednak nie do końca. Najprawdopodobniej jej użycie spowoduje konieczność kontynuacji rozgrywki od początku danego poziomu.
Oprawa graficzna Metal Gear Solid PSP powstanie w oparciu o silnik stworzony na potrzeby drugiej i trzeciej części MGS. Kojima obiecuje jakość porównywalną z dwoma poprzednimi edycjami. Jedyną negatywną kwestią konwersji będzie, zgodnie z tym co przedstawił Hideo, mniejsza ilość polygonów przypadających na postaci. Gra umożliwi również rozgrywkę przy wykorzystaniu WiFi. Być może udostępniona zostanie rozgrywka przez Internet, dzięki czemu moglibyśmy tworzyć własne zespoły i przechodzić grę w trybie kooperacji.
Metal Gear Solid PSP zostanie najprawdopodobniej wydany na początku 2007 roku, kiedy to obchodzić będziemy 20-lecie serii Metal Gear (pierwsza część powstała w roku 1987 i trafiła na komputery MSX). Pierwsze materiały przedstawiające grę poznamy być może dzięki rozpoczynającym się już poniedziałek (jeśli liczyć konferencje) targom E3.