Jedna osoba od 4 lat tworzy śliczną strategię - poznajcie Hexoplanet
Powstaje śliczna strategia ekonomiczna o robotach kolonizujących nową planetę – Hexoplanet. Gra jest tworzona przez jedną osobę i ma wyjść w przyszłym roku.
Zdarzyło się Wam kiedyś rozpocząć pracę nad czymś dla zabawy, a potem patrzeć, jak niewielki projekt przeradza się w coś dużego, czego nie planowaliście? Dokładnie tak było w przypadku Maxa Gittela, który cztery lata temu zaczął „dłubać” przy pewnej grze. Dziś ma ona tytuł i możecie obejrzeć jej pierwszy trailer. Poznajcie Hexoplanet – śliczną strategię ekonomiczną o samoświadomych robotach kolonizujących nową planetę dla swoich panów, ludzi.
U podstaw koncepcji Hexoplanet leżą mechaniki gier pokroju Factorio – gromadzimy zasoby, budujemy fabryki, wytwarzamy produkty, tworzymy sieci logistyczne (wykorzystując ciężarówki, pociągi i łodzie), opracowujemy nowe technologie itd. Tym, co wyróżnia projekt Maxa Gittela, jest bez dwóch zdań grafika. Świat stworzony na planie siatki heksagonalnej przykuwa wzrok niezależnie od tego, czy patrzymy na skąpane w słońcu plaże, osnute chmurami zanieczyszczeń obszary przemysłowe czy porośnięte iglakami góry (a właściwie stosy sześciokątów). Niezłe wrażenie robią też efekty atmosferyczne.
A to nie wszystko, bo końcówka powyższego trailera może sugerować również ciekawą fabułę. Robot o numerze 392094343 spogląda na widniejący na swoim przedramieniu napis „Własność ludzi”, a potem podnosi wzrok ku niebu. Czyżby szykowała się rewolucja? Nie wiem jak Wy, ale ja dowiem się tego z wielką chęcią. Hexoplanet wciąż powstaje, ale według Maxa Gittela powinno ukazać się w przyszłym roku. Więcej informacji o grze znajdziecie pod adresem poniżej.