Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2016, 11:45

autor: Adrian Werner

Hello Neighbor – zapowiedziano nietypową skradankę z zaawansowaną sztuczną inteligencją

Studio Dynamic Pixels i firma tinyBuild zapowiedziały skradankę Hello Neighbor. Zadaniem gracza będzie zinfiltrowanie domu podejrzanego sąsiada. Właściciel posesji zrobi wszystko, aby nas powstrzymać, a kierująca nim sztuczna inteligencja ma być w stanie uczyć się naszych taktyk i wymyślać sposoby ich zneutralizowania.

Do tej pory studio Dynamic Pixels zajmowało się produkcją małych gier mobilnych. Zespół postanowił wreszcie opracować coś bardziej ambitnego i owocem tego jest zapowiedziany właśnie projekt Hello Neighbor. Będzie to nietypowa skradanka, w której spróbujemy dostać się do domu podejrzliwego sąsiada. Tytuł zmierza wyłącznie na pecety, a jego premiera ma nastąpić latem przyszłego roku. Warto dodać, że autorzy umieścili grę na Greenlight, mając nadzieję, że głosy użytkowników serwisu Steam zapewnią im dystrybucję na tej platformie.

W Hello Neighbor wcielimy się w zwykłego mieszkańca małego domku na przedmieściach, który zaczyna podejrzewać, że mieszkający za płotem mężczyzna skrywa potworną tajemnicę. Aby potwierdzić te przypuszczenia, postanawia zakraść się do piwnicy sąsiada. Nie będzie to łatwe zadanie, gdyż jest on czujny i sprowokowany nie cofnie się przed niczym, aby zneutralizować każde zagrożenie dla swojej prywatności.

Podczas zabawy wydarzenia obejrzymy z oczu bohatera. Gracz będzie musiał unikać wykrycia stosując typowo skradankowe taktyki, takie jak ciche przekradanie się za plecami sąsiada, krycie się w szafach czy wywoływanie hałasu w celu odwrócenia uwagi. Środowisko gry ma być bardzo interaktywne. Możliwe będzie np. niszczenie obiektów, takich żarówki czy szyby, tworzenie barykad czy wykorzystywanie różnych urządzeń i narzędzi.

Zabawę urozmaici zaawansowana sztuczna inteligencja sterująca sąsiadem. Nie ograniczy się ona tylko do patrolowania domu i okolic oraz reagowania na podejrzane dźwięki. Będzie także potrafiła tworzyć przeszkody i utrudnienia, mające doprowadzić do naszego schwytania. Co więcej, SI ma analizować poczynania gracza i uczyć się sposobów neutralizowania jego taktyk.

Hello Neighbor powstaje na bazie silnika Unreal Engine 4. Autorzy postawili na kolorową grafikę w kreskówkowej stylistyce, ale sądząc po zwiastunie, nie przeszkodzi to wcale w wykreowaniu atmosfery niepokoju w odpowiednich momentach.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej