autor: Rafał Skierski
Haze kolejnym tytułem niepracującym w 720p
Pamiętacie burzę, jaką wywołała w Internecie informacja o tym, że Halo 3 renderowane jest w rozdzielczości (natywnej) 640p (1152 x 640), a nie 720p, uważanej za prawdziwy tryb HD? Podobna sytuacja miała miejsce z Call of Duty 4, które z kolei pracuje jedynie w 600p (1024 x 600). Do grona produkcji nieobsługujących 720p wkrótce dołączy także Haze.
Pamiętacie burzę, jaką wywołała w Internecie informacja o tym, że Halo 3 renderowane jest w rozdzielczości (natywnej) 640p (1152 x 640), a nie 720p, uważanej za prawdziwy tryb HD? Podobna sytuacja miała miejsce z Call of Duty 4, które z kolei pracuje jedynie w 600p (1024 x 600). Do grona produkcji nieobsługujących 720p wkrótce dołączy także Haze.
W sieci pojawiło się sporo plotek sugerujących, że najnowsze dzieło zespołu Free Radical nie obsługuje trybu 720p. Potwierdził to w końcu jeden z twórców, Derek Littlewood, który jednocześnie wyraził swoje zdumienie z efektu, jaki wywołała ta informacja. Autor potwierdził, że Haze pracować będzie w rozdzielczości 1024 x 576.
Littlewood zdradził, że priorytetem twórców była płynna animacja, nawet kosztem zastosowania niższej rozdzielczości. – Osobiście nie rozumiem tego całego zamieszania. Podobnie było w przypadku Call of Duty oraz Halo 3, kiedy to ludzie mówili: „one nie pracują w prawdziwym HD”. Mnie to nie obchodzi. Gra wygląda dobrze i jest płynna – to jest dla mnie najważniejsze. Dla Was także?
Przypominamy, że Haze jest tytułem tworzonym wyłącznie z myślą o PlayStation 3. Jego europejska premiera wyznaczona jest na 23 maja.