autor: Maciej Myrcha
Havok vs. AGEIA - czyżby początek "brudnej" konkurencji?
Wydaje się, iż panom z firmy Havok, którzy do tej pory "panowali" na polu fizyki w grach, puściły nerwy. Ich frustracja sięgnęła szczytu, gdy światło dzienne ujrzała pierwsza gra obsługująca procesor fizyczny autorstwa AGEIA, Ghost Recon Advanced Warfighter w wersji na PC.
Wydaje się, iż panom z firmy Havok, którzy do tej pory "panowali" na polu fizyki w grach, puściły nerwy. Ich frustracja sięgnęła szczytu, gdy światło dzienne ujrzała pierwsza gra obsługująca procesor fizyczny autorstwa AGEIA, Ghost Recon Advanced Warfighter w wersji na PC.
Oto co m.in. możemy wyczytać w oświadczeniu przedstawicieli Havok:
- Algorytmy fizyczne Havok zostały wykorzystane przy wszystkich aspektach fizyki w rozgrywce, zarówno w trybie dla jednego gracza jak i wieloosobowych (w wersji PC).
- Z rozwiązań Havok skorzystano również w wersjach gry dla Xbox360, Xbox oraz PS2.
- Rozwiązania AGEIA użyte zostały jedynie w PeCetowej wersji gry.
- Działalność czipu AGEIA widoczna jest wyłącznie w efektach cząsteczkowych, jednak jak komentują to użytkownicy "gra z użyciem procesora fizycznego wygląda tak samo jak bez niego - różnica to obecność dodatkowych szczątków/bloków, które pojawiają się nierealistycznie, znikąd".
- Pojawiają się też zdania, iż gra wyraźnie zwalnia po uaktywnieniu procesora fizycznego.
- Przedstawiciele AGEIA twierdzą, iż procesor fizyczny generuje tak dużo obiektów, że procesor graficzny nie może poradzić sobie z ich załadowaniem. Jednak jak pokazują testy wykonane z użyciem kart ATI oraz nVidia, procesor graficzny ma wystarczająco dużo mocy aby sobie z tym poradzić.
Cóż, w tej sytuacji należy spodziewać się tylko natychmiastowej odpowiedzi AGEIA. Czekamy zatem.