Handheld PS6 nie będzie miał problemu z kompatybilnością gier, uważa znany leaker
Mamy kolejny przeciek dotyczący przenośnego PS6. Według leakera kompatybilność gier pomiędzy generacjami konsol nie będzie problemem, ale wydajność już tak.

W ciągu ostatnich kilku tygodni leaker KeplerL2 ujawnił szereg informacji na temat przenośnego PlayStation 6. Teraz poruszył temat możliwości i wydajności potencjalnego urządzenia. Jeśli jego słowa się potwierdzą, to przenośne PS6 powinno spełnić oczekiwania fanów, przynajmniej pod kątem kompatybilności z PS5.
Handheld PS6 uruchomi gry z PS5 bez problemów
21 kwietnia KeplerL2 odpowiedział na kolejne pytanie użytkowników forum NeoGAF. Tym razem chodziło o działanie gier z obecnej generacji na mobilnym PS6. Czy będzie to możliwe bez dodatkowego kombinowania ze strony deweloperów?
KeplerL2 uważa, że tak, bo binary shadery są kompatybilne pomiędzy obecnymi i przyszłymi konsolami. Inną kwestią jest optymalna wydajność, ponieważ do jej osiągnięcia będzie wymagana dedykowana aktualizacja.
Leaker sugeruje, że kupując przenośne PS6, będziemy mogli korzystać z biblioteki gier z PS5, jeśli deweloperzy pokuszą się o wydanie łatek do swoich produkcji. Kwestia wydajności nie powinna nikogo dziwić, bo KeplerL2 wspominał o tym dosyć często w kwietniu. Stwierdził m.in., że wydajność handhelda Sony plasuje go pomiędzy Xboksem Series S a PS5. Kwestię mocy przenośnego PS6 poruszył też w innym wpisie.
Jednym z powodów gorszej wydajności ma być niższa przepustowość pamięci. KeplerL2 wspominał o niej w połowie kwietnia. Wtedy napisał też, że handheld na pewno uruchomi gry z PS5, ale w mniejszym klatkażu lub w niższej rozdzielczości. Powodem miałaby być właśnie mniejsza przepustowość pamięci.
Najważniejsze jednak, że przynajmniej w teorii nie będziemy mieć problemów z włączeniem starszych gier na przenośnym PS6. Dzięki temu przejście z jednej generacji na drugą będzie łatwiejsze, jeśli Sony zrealizuje to, o czym donosi KeplerL2. Firma uniknęłaby w ten sposób kłopotów, z którymi teraz męczy się Nintendo, które przygotowało listę gier, o których kompatybilność stale walczy.