autor: Krzysztof Marcinkiewicz
Halo mogło być futurystyczną następczynią Myth II
Serwis Xbox.ign.com opublikował film przedstawiający rozmowę przeprowadzoną dla kanału Discovery Channel z szefem Bungie, Jasonem Jonesem, który zdradził cały proces ewolucji projektu Halo. Jak się okazuje prace nad grą rozpoczęły się na długo przed ogłoszeniem gry jako FPP na konsolę Xbox. Z początku Bungie zamierzało stworzyć następcę swojej kultowej serii Myth (RTS) w futurystycznym świecie.
Serwis Xbox.ign.com opublikował film przedstawiający rozmowę przeprowadzoną dla kanału Discovery Channel z szefem Bungie, Jasonem Jonesem, który zdradził cały proces ewolucji projektu Halo. Jak się okazuje prace nad grą rozpoczęły się na długo przed ogłoszeniem gry jako FPP na konsolę Xbox. Z początku Bungie zamierzało stworzyć następcę swojej kultowej serii Myth (RTS) w futurystycznym świecie.
Do dyspozycji gracza oddano wiele jednostek, umożliwiono mu ich kontrolę z perspektywy (możliwej do ręcznej konfiguracji w podobny sposób jak to było w Myth’ach), a także z widoku TPP. Pierwsze wersje alfa Halo RTS-a nie były satysfakcjonujące i niewiele się różniły od mechaniki Mytha. Wtedy też podjęto decyzję o gruntownej przebudowie silnika i stworzeniu gry FPP, zamiast RTS. W międzyczasie firmę przejął Microsoft, zdobywając w ten sposób prawo wyłączności na produkcję gier przez Bungie na konsole Xbox.