autor: Maciej Myrcha
Halo 2 zabójcą Internetu?
Jak poinformowała firma monitorująca ruch w Internecie, Sandvine, bardzo popularny FPS, Halo 2, znacząco zwiększył przepływ danych w sieci, gdy z dnia na dzień coraz więcej graczy zaczęło rywalizować ze sobą poprzez Xbox Live. Jak pokazują najnowsze wyniki testów, ruch zwiększył się aż 4 krotnie od momentu premiery gry i cały czas pozostaje na podobnym poziomie.
Jak poinformowała firma monitorująca ruch w Internecie, Sandvine, bardzo popularny FPS, Halo 2, znacząco zwiększył przepływ danych w sieci, gdy z dnia na dzień coraz więcej graczy zaczęło rywalizować ze sobą poprzez Xbox Live. Jak pokazują najnowsze wyniki testów, ruch zwiększył się aż 4 krotnie od momentu premiery gry i cały czas pozostaje na podobnym poziomie.
Według tej samej firmy, sytuacja ta paradoksalnie jest dobra dla graczy, bowiem dostawcy usług internetowych będą zmuszeni do polepszenia jakości swoich łącz i ofert. Coraz częściej bowiem gracze zaczynają wymagać większej niezawodności i przepustowości połączeń.
„Nagłe zwiększenie ruchu w sieci Xbox Live, związane z Halo 2, należy traktować jako sygnał ostrzegawczy,” powiedział Marc Morin z firmy Sandvine. „Dostawcy usług sieciowych muszą polepszyć przepustowość łącz - gry oraz programy, dla których ważna jest szybkość połączenia z Internetem będą coraz częściej wkraczać w nasze życie” .