autor: Maciej Myrcha
Half-Life 2: Aftermath - kilka nowych informacji
Fani Half-Life 2 z pewnością już nie mogą doczekać się zapowiedzianego jakiś czas temu dodatku do niej o podtytule Aftermath. Firma Valve podtrzymując graczy w ciągłym napięciu dawkuje informacje o Aftermath wypuszczając dosłownie ich śladowe ilości. Nad graczami postanowili się zlitować redaktorzy serwisu GameSpot biorąc w krzyżowy ogień pytań Robina Walkera, projektanta i programistę w Valve.
Fani Half-Life 2 z pewnością już nie mogą doczekać się zapowiedzianego jakiś czas temu dodatku do niej o podtytule Aftermath. Firma Valve podtrzymując graczy w ciągłym napięciu dawkuje informacje o Aftermath wypuszczając dosłownie ich śladowe ilości. Nad graczami postanowili się zlitować redaktorzy serwisu GameSpot biorąc w krzyżowy ogień pytań Robina Walkera, projektanta i programistę w Valve.
Cały wywiad znajdziecie pod tym adresem, jednak znajduje się tam kilka spoilerów dotyczących fabuły więc lojalnie ostrzegamy czytelników przed zagłębianiem się w dalszą część tekstu. Oprócz potwierdzenia informacji o pojawieniu się dodatku pod koniec tego roku i kontynuacji wydarzeń znanych z podstawowej wersji gry, Robin Walker uchylił nieco rąbka tajemnicy na temat rozgrywki w Aftermath.
I tak cała akcja dodatku będzie toczyć się w City 17 natomiast główny wątek koncentrować się będzie wokół wyników działań Gordona z końcówki Half-Life 2 - Cytadela "wyzionie ducha" ale w tak spektakularny sposób, że wszyscy w mieście zginą (nie sprecyzowano jak to wszystko ma wyglądać). W Aftermatch pojawi się sporo postaci znanych z "podstawki", w tym Dog czy też Alyx, która zyska kilka umiejętności mających ciekawy wpływ na rozwój fabuły. Czas potrzebny na ukończenie dodatku będzie krótszy niż to miało miejsce w Half-Life 2 ale twórcy cały czas starają się ustalić taką długość rozgrywki, która usatysfakcjonuje fanów gry. Dzięki Aftermath gracz otrzyma nowe możliwości interakcji ze światem. Wspomniana już Alyx oraz inne spotykane postacie wyposażone będą w specjalne, pomocne umiejętności. Oczywiście nasi przeciwnicy nie zatrzymali się w rozwoju i także postarają się zaskoczyć nas czymś nowym. Rozgrywka przeznaczona jest głównie dla jednego gracza aczkolwiek twórcy nie wykluczają iż w rozgrywkach wieloosobowych (deathmatch) pojawią się elementy zaprojektowane specjalnie dla nich.