Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 lipca 2021, 12:32

autor: Adrian Werner

Hades grą roku GDC, Umurangi Generation najlepszą produkcją indie

Poznaliśmy laureatów nagród GDC i IGF. Zatriumfowały takie gry jak Hades, Ghost of Tsushima czy Umurangi Generation.

Wczoraj wieczorem odbyła się wirtualna gala, na której poznaliśmy laureatów tegorocznych nagród Game Developers Choice Awards. Zwycięzcą okazała się gra Hades, która uznana została za najlepszą produkcję roku/. Produkcja studia Supergiant Games zatriumfowała również w kategoriach „najlepszy projekt” oraz „najlepsza oprawa audio”. Za najlepszy debiut uznano sieciowy horror Phasmophobia.

Z kolei Ghost of Tsushima otrzymało nagrodę publiczności oraz statuetkę za najlepszą oprawę artystyczną. Za najbardziej imponującą technologicznie produkcję uznano Microsoft Flight Simulator, a w kategorii narracji bezkonkurencyjne okazało się The Last of Us: Part II.

Tego samego wieczoru przyznano również statuetki Festiwalu Gier Niezależnych (ang. Independent Games Festival), czyli najbardziej prestiżowe wyróżnienia dla produkcji indie. Tutaj za najlepszą produkcję uznano Umurangi Generation, czyli nietypową pozycję pozwalającą wcielić się w fotografa żyjącego w mocno nieciekawej przyszłości. Tytuł wygrał również w kategorii najlepsza narracja. Z kolei nagrodę publiczności zgarnęła minimalistyczna przygodówka Arrog.

  1. Oficjalna strona imprezy GDC
  2. Oficjalna strona Festiwalu Gier Niezależnych

Laureaci Game Developers Choice Awards 2021

Gra roku

  1. Hades (Supergiant Games)

Nagroda publiczności

  1. Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)

Najlepszy dźwięk

  1. Hades (Supergiant Games)

Najlepszy debiut

  1. Phasmophobia (Kinetic Games)

Najlepszy projekt

  1. Hades (Supergiant Games)

Innowacja

  1. Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment)

Najlepsza gra mobilna

  1. Genshin Impact (miHoYo)

Najlepsza narracja

  1. The Last of Us: Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)

Najlepsza technologia

  1. Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio / Xbox Game Studios)

Najlepsza oprawa artystyczna

  1. Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)

Najlepsza gra VR/AR

  1. Half-Life: Alyx (Valve)

Nagroda dla pioniera branży

  1. Tom Fulp

Nagroda za całokształt twórczości

  1. Laralyn McWilliams

Laureaci IGF Awards 2021

Nagroda główna imienia Seumasa McNally’ego

  1. Umurangi Generation (Origame Digital)

Nagroda publiczności

  1. Arrog

Najlepsze mechanizmy rozgrywki

  1. Teardown (Tuxedo Labs)

Nagroda za oprawę graficzną

  1. Genesis Noir (Feral Cat Den)

Najlepsza fabuła

  1. Umurangi Generation (Origame Digital)

Najlepsza oprawa audio

  1. Genesis Noir (Feral Cat Den)

Nagroda Nuovo dla najbardziej abstrakcyjnej i nietypowej gry

  1. Blaseball (The Game Band)

Najlepsza gra studencka

  1. Vessels (Local Space Survey Corps, LLC)

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej