autor: Łukasz Szliselman
Guild Wars 2 w liczbach – podsumowanie pierwszego roku
W sieci pojawiła się infografika podsumowująca liczby dotyczące Guild Wars 2. W ciągu roku od premiery gra znacznie się rozrosła, a twórcy nie przestają dostarczać fanom nowej zawartości.
W związku ze zbliżającą się pierwszą rocznicą obecności Guild Wars 2 na rynku, opracowano infografikę podsumowującą miniony rok. Pomaga ona zorientować się w tym, ile twórcy zrobili dla swojej produkcji do tej pory.
W styczniu 2013 roku liczba sprzedanych kopii Guild Wars 2 sięgnęła 3 milionów. Co prawda, od tego czasu nie zaktualizowano tego wyniku, ale podobno jest on bliski przekroczenia kolejnego progu.
Mimo że zabawa w Guild Wars 2 nie wymaga płacenia abonamentu, studio ArenaNet wciąż rozbudowuje swoją produkcję. Stale dodawane są do niej aktualizacje z nową, fabularną zawartością, a od jakiegoś czasu twórcy wypuszczają je regularnie co dwa tygodnie. Do tej pory ukazało się ich 15 – 3 samodzielne eventy i 12 rozdziałów Żyjącej Opowieści (następny pojawi się 20 sierpnia). Ponadto od dnia premiery do gry trafiły 3 nowe mapy PvP, 36 misji dla gildii, 5 podziemi oraz 9 tzw. Fractals of Mists.
Obecnie nie są planowane płatne dodatki do Guild Wars 2. Tak przynajmniej twierdzi ArenaNet, bowiem nieco wcześniej wydawca tytułu, firma NCsoft, powiedział coś zupełnie innego. Do tej pory twórcy utrzymywali się z zysków ze sprzedaży gry oraz z mikropłatności. Czy system ten wystarczy, by umożliwić stały napływ obszernej zawartości? O tym przekonamy się w nadchodzących miesiącach.