autor: Szymon Liebert
Guerrilla Games pracuje nad nowym tytułem na PlayStation 4. Wykład o oświetleniu w Killzone: Shadow Fall
Michał Drobot z Guerrilla Games zdradził jak wygląda proces pracy nad oświetleniem i renderowaniem w grze Killzone: Shadow Fall. W swojej prezentacji na festiwalu Digital Dragons deweloper potwierdził także, że holenderskie studio ma w zanadrzu drugi, nieujawniony projekt – nowy tytuł na PlayStation 4.
Michał Drobot, pracownik studia Guerrilla Games, omówił sposób pracy nad oświetleniem w grze Killzone: Shadow Fall w prezentacji na festiwalu Digital Dragons. Drobot przekonywał, że pomysły zastosowane przez dewelopera, w tym fizyczne oświetlenie i fizyczne obszary światła, przynoszą nie tylko poprawę jakości, ale też ułatwiają i skracają proces produkcji. W czasach kiedy koszty tworzenia gry urosły do niebotycznych rozmiarów, na pewno są to ważne czynniki.
W prezentacji zorganizowanej w ramach warsztatów poświęconych programowaniu Drobot skoncentrował się na takich zagadnieniach jak oświetlenie i światła obszarowe oparte na fizyce oraz omówił proces renderowania, na jaki postawiło Guerrilla Games przy Killzone: Shadow Fall. Deweloper porównał go także z Killzone 3, aby pokazać, że nowe podejście w wielu sytuacjach gwarantuje taką samą lub lepszą jakość przy znacznie mniejszych nakładach pracy i czasu.
Zdaniem Drobota, wspomniane „fizyczne oświetlenie” pozwala łatwiej osiągnąć wrażenie realizmu i ułatwia tworzenie trójwymiarowych modeli. Dzięki implementacji ogólnych zasad tego, jak mają funkcjonować poszczególne rodzaje materiałów prezentowanych w grze, artyści mogą szybko przygotować obiekty, które wyglądają dobrze w różnych środowiskach. Drobot pokazał proces pracy nad konkretnymi scenami i rozbił na części elementy systemu renderowania.
Przedstawiciel Guerrilla Games potwierdził także, że studio ma w zanadrzu drugi, nieujawniony jeszcze projekt. Drobot nie mógł zdradzić szczegółów, ale powiedział, że chodzi o nową markę skierowaną na PlayStation 4. W swojej karierze Guerrilla Games koncentrowało się na strzelankach pierwszoosobowych, chociaż stworzyło także grę TPP (Shellshock: Nam '67) oraz mniejszy tytuł na konsolę przenośną PSP, ukazujący akcję z widoku z góry (Killzone: Liberation).
Killzone: Shadow Fall to jeden z tytułów startowych PlayStation 4, który poznaliśmy kilka tygodni temu, kiedy firma Sony zapowiedziała samą konsolę. W produkcji przeniesiemy się do sporych rozmiarów miasta, gdzie funkcjonują dwie społeczności – Helghaści oraz Vektanie – oddzieleni od siebie gigantycznym murem. Szybko dojdzie do otwartego konfliktu między frakcjami. Dokładna data premiery gry jest wciąż niejasna, bo nie znamy terminu startu PlayStation 4. Mówi się, że nastąpi on pod koniec tego lub na początku przyszłego roku.