autor: Michał Urbanek
Guerilla i Big Huge Games w posiadaniu nowej technologii motion capture
Twórcy tak znanych marek jak Killzone oraz Rise of Nations podpisali właśnie umowę z firmą Xsens. Dzięki temu wykorzystają w swoich przyszłych grach nową technologię przechwytywania ludzkich ruchów o nazwie Moven.
Najczęstszych problemów, jakie sprawia konwencjonalny motion capture jest kilka. Po pierwsze, ograniczony zasięg i wachlarz ruchów, jakie można dzięki niemu zapisać, z powodu nietrwałych markerów. Po drugie, wielogodzinne kalibrowanie kamer, przez co sesje zajmują dużo czasu i muszą być specjalnie umawiane. Dobrą propozycją dla firm, które cenią elastyczność, może być oferta Xsens Technologies , z której właśnie postanowili skorzystac tacy developerzy jak Guerrilla (vide Killzone 2) oraz Big Huge Games (Rise of Nations).
Moven, bo tak brzmi nazwa omawianej technologii, eliminuje wymienione powyżej problemy. System nie potrzebuje kamer, składa się jedynie z kombinezonu, po którego włożeniu wykonywać można nawet najdziksze sekwencje ruchów. Dodatkowo, Moven nie potrzebuje specjalnego pomieszczenia, ani też długich przygotowań – sesje teoretycznie odbywać się mogą w dowolnym miejscu. Wszystko uzupełniane jest przez daleki zasięg i oprogramowanie, pozwalające na podgląd modelu bądź już obłożonej teksturami postaci w czasie rzeczywistym.
Guerilla i Big Huge Games nabędą Moven w jego najnowszej, wydanej tydzień temu wersji 2.1. Wykorzystywać będą tę technologię w swoich nadchodzących grach.