autor: Szymon Liebert
Guardian obroni wszystkich potrzebujących w Guild Wars 2
Zgodnie z obietnicami studio ArenaNet opublikowało oficjalną i pełnoprawną zapowiedź nowej klasy postaci z Guild Wars 2. Gracze będą mogli zostać obrońcami (Guardian) i jak sama nazwa wskazuje zadbać o bezpieczeństwo innych uczestników zabawy.
Zgodnie z obietnicami studio ArenaNet opublikowało oficjalną i pełnoprawną zapowiedź nowej klasy postaci z Guild Wars 2. Gracze będą mogli zostać obrońcami (Guardian) i jak sama nazwa wskazuje zadbać o bezpieczeństwo innych uczestników zabawy.
Guardian to zaangażowany wojownik, który zaatakuje przeciwników potężnymi ciosami, ale i skorzysta ze swoich zdolności do obrony sprzymierzeńców. Na jego podstawowym wyposażeniu znajdują się kostury oraz dwuręczne młoty. Obrońca jest doskonałym taktykiem i wie kiedy poświęcić się na rzecz innych członków grupy.
Każdy bohater reprezentujący tę klasę otrzyma pokaźny zestaw pasywnych umiejętności, które będzie mógł wykorzystać także do wzmocnienia sprzymierzeńców. Guardian stanie się więc doskonałym wojownikiem wspierającym drużynę zarówno podczas ofensywy na pozycje wroga jak i obrony przed atakami z flanki.
Trzema mocami Guardiana będą: Justice (Sprawiedliwość), Courage (Odwaga) i Resolve (Stanowczość). Pierwsza z nich sprawi, że ataki będą podpalały przeciwników, druga pozwoli ominąć najpotężniejsze ciosy, a Resolve zagwarantuje pasywną regenerację zdrowia. Aktywując każdą z umiejętności zapewnimy podobne bonusy sprzymierzeńcom.
Szczegółowe informacje na temat działania umiejętności i cech Guardiana znajdziecie poniżej oraz w opublikowanych krótkich filmikach. Klasa postaci nie jest wielkim zaskoczeniem, bo znając jej nazwę wiedzieliśmy czego się spodziewać. Studio ArenaNet chętnie korzysta z poprzednich pomysłów – obrońca łączy przecież cechy Rytualisty, Elementalisty i Mnicha.
Umiejętności
- Spirit Weapons (Bronie Duchowe) - Guardian będzie mógł przyzwać broń duchową (Spirit Weapons) na pewien czas i wydawać jej rozkazy. Taki „sprzymierzeniec” będzie nietykalny dla wrogów. Przykładowy Hammer of Wisdom (Młot Wiedzy) pojawi się koło bohatera i na żądanie przewróci oponentów na ziemię, a później zniknie.
- Symbols (Symbole) – bohater umieści różne symbole na ziemi – większość z nich zrani przeciwników lub zagwarantuje bonusy dla sprzymierzeńców. Oczywiście tego typu znaki będą aktywne kilka sekund. Przykładem jest Symbol of Faith (Symbol Wiary), pojawiający się po wykonaniu uderzenia młotem i dający innym członkom drużyny wzmocnienie Vigor (witalność).
- Wards (Ochrony) – wardy to oznaczone obszary na ziemi, które zatrzymują wrogów, a przepuszczają sprzymierzeńców. Guardian wyposażony w laskę bojową może stworzyć Line of Warding (linię ochrony) przed sobą i w ten sposób uniemożliwić przeciwnikom dotarcie do reszty drużyny.
- Aegis – obrońcy mogą używać tej umiejętności do blokowania następnego ataku przeciwnika. Zdolność jest przypisana do cechy Courage (Odwaga).
Bronie
Guardian może korzystać z broni białych i magicznych:
- Main Hand (Reką główna): Mace, Scepter, Sword
- Off Hand (Druga ręka): Focus, Shield, Torch
- Two-Handed (Dwuręczne): Greatsword, Hammer, Staff
Szczegóły cech (Virtues):
Poniższe trzy cechy gwarantują pasywne bonusy dla Guardiana. Kiedy jednak aktywuje on którąś z nich to jej właściwości są przenoszone na wszystkich sprzymierzeńców. W zamian za to pasywne zdolności obrońcy znikają na czas odnowienia się cechy.
- Justice (Sprawiedliwość) – w trybie pasywnym co piąty atak bohatera powoduje podpalenie wrogów. Po aktywowaniu właściwości pasywne dla Guardiana są zablokowane na 30 sekund, ale w zamian ataki sprzymierzeńców wywołują efekt podpalenia.
- Courage (Odwaga) – w trybie pasywnym co 30 sekund blokujesz atak wroga (Aegis). Po aktywowaniu cechy pasywna zdolność jest zablokowana na 120 sekund u Guardiana, ale pobliscy sprzymierzeńcy otrzymują magiczne blokowanie ciosów przeciwników (Aegis).
- Resolve (Stanowczość) – w trybie pasywnym regeneruje życie Guardiana. Po aktywowaniu właściwości pasywne zostają zablokowane na 120 sekund, ale w zamian usuwane są wszelkie negatywne stany ze sprzymierzeńców, którzy otrzymują też regenerację życia.