autor: Fajek
GTR - nowy projekt grupy SimBin
Zapewne wielu fanów gier samochodowych takich jak Live for Speed, Grand Prix Legends czy seria Nascar doskonale pamięta firmę SimBin Development Team (SBDT), która zabłysnęła znakomitymi MOD’ami (FIA GT, GT Racing 2002) do F1 2001/2002 produkcji Electronic Arts. Kilka miesięcy temu panowie z SimBin poinformowali, że zmieniają profil swojej firmy, przechodząc z działalności hobbystyczno-fanowskiej na stricte komercyjną. Wkrótce mieli ogłosić szczegóły dot. swojego nowego projektu, co też właśnie się stało. Jest nim gra zatytułowana GTR.
Zapewne wielu fanów gier samochodowych takich jak Live for Speed, Grand Prix Legends czy seria Nascar doskonale pamięta firmę SimBin Development Team (SBDT), która zabłysnęła znakomitymi MOD’ami (FIA GT, GT Racing 2002) do F1 2001/2002 produkcji Electronic Arts. Kilka miesięcy temu panowie z SimBin poinformowali, że zmieniają profil swojej firmy, przechodząc z działalności hobbystyczno-fanowskiej na stricte komercyjną. Wkrótce mieli ogłosić szczegóły dot. swojego nowego projektu, co też właśnie się stało. Jest nim gra zatytułowana GTR.
GTR będzie w pełni komercyjną grą opracowaną przez zespół SimBin, który uzyskał oficjalną licencję FIA dla tego tytułu. W grze znajdzie się 56 licencjonowanych samochodów w tym pełna stawka 24 pojazdów biorących udział w 24-godzinnym wyścigu w Spa.
Modele samochodów będą dopracowane w najdrobniejszych szczegółach w stopniu dotychczas niespotykanym. O ile każdy producent na początku reklamuje w podobny sposób swoje produkty o tyle wiadomo na przykładzie wspomnianych wyżej MOD’ów, że SimBin nie rzuca słów na wiatr.
Wszystkie tory jakie znajdą się w grze, będą niezwykle wiernymi odzwierciedleniami faktycznych torów, dodatkowo wymodelowanymi z wykorzystaniem systemów GPS.
Fizyka zachowania się pojazdów, czyli jeden z największych atutów wcześniejszych projektów SimBin zostanie opracowana na bazie danych telemetrycznych jakimi dysponują prawdziwe zespoły startujące w zawodach FIA GT. Takie rozwiązanie gwarantuje, że gracz prowadzący na ekranie swojego komputera Ferrari 550 Maranello GTR, będzie miał niezwykle zbieżne odczucia powodowane zachowaniem samochodu jak prawdziwy kierowca tegoż bolidu.
Oprawa dźwiękowa, a przede wszystkim odgłosy silników, zostaną nagrane z osobna dla każdego z pojazdów – osoby mające kontakt z modami FIA GT czy GT Racing 2002 wiedzą czego można się spodziewać, gdyż dźwięk w tych produktach stał na absolutnie najwyższym poziomie.
Gra będzie w pełni przystosowana do rozgrywki multiplayer, za pośrednictwem dedykowanych serwerów internetowych, co spowoduje zapewne powstanie wielu lig na całym świecie. Jednocześnie firma obiecuje stworzyć szereg turniejów i zawodów w których do wygrania będą nagrody pieniężne.
Z powyższych informacji wynika, że zapowiada się niezwykle ciekawa gra kierowana zarówno do tzw. „hardcore players” jak i do osób ceniących gry samochodowe raczej od strony dobrej zabawy niźli wiernej symulacji. Jednocześnie bazując na dotychczasowych osiągnięciach grupy SimBin raczej możemy być spokojni o finalny produkt.