GSC Game World pracuje nad trzecią częścią RTS-owej serii Kozacy?
Wygląda na to, że pierwszą grą zreaktywowanego niedawno studia GSC Game World będzie trzecia odsłona strategicznej serii Cossacks (Kozacy). Informacją taką podzielił się Joe Willburn z zespołu Vostok Games, który kiedyś pracował w GSC.
Jeśli liczyliście na to, że zreaktywowane przed paroma dniami studio GSC Game World zabierze się z miejsca za S.T.A.L.K.E.R.-a 2, mogliście się niestety przeliczyć. Wczoraj na forum dyskusyjnym poświęconym grze Survarium Joe Willburn – pracownik Vostok Games, niegdyś zatrudniony w GSC – rzucił nieco światła na to, czym w pierwszej kolejności zajmie się „wskrzeszony” ukraiński zespół. Według jego słów, uwaga twórców jest skupiona obecnie na produkcji i wydaniu trzeciej odsłony Cossacks (znanej u nas jako Kozacy) – popularnego swego czasu cyklu strategii czasu rzeczywistego w historycznych realiach. Na pytanie o to, skąd to wie, Willburn odpowiedział krótko: „Informacja wewnętrzna”. Więc choć nie mamy do czynienia z oficjalnym oświadczeniem dewelopera, źródło jest raczej wiarygodne. Pozostaje nam tylko czekać na potwierdzenie albo zaprzeczenie tych rewelacji.
Seria Cossacks została zapoczątkowana w roku 2001 grą o tytule Cossacks: European Wars, przełożonym u nas na Kozacy: Europejskie boje. Oferowała ona 16 historycznych nacji do poprowadzenia i pięć kampanii przedstawiających wydarzenia historyczne w różnych stronach świata (od Europy po Karaiby) z okresu od XVI do XVIII wieku. Tytuł spotkał się ze sporym uznaniem entuzjastów RTS-ów głównie dzięki sensownie zaprojektowanej mechanice (zwłaszcza prowadzenia bitew) i sporej dozie realizmu.
Zdobywszy uznanie, Ukraińcy kontynuowali podbój serc komputerowych strategów, wypuszczając dwa dodatki do Kozaków, a potem, w 2003 roku, pozwalającą pokierować konkwistadorami w zdobywaniu Ameryki grę American Conquest – równie udaną. W 2005 roku GSC odniosło kolejny sukces w postaci Cossacks II: Napoleonic Wars (po naszemu Kozacy II: Wojny napoleońskie), która to produkcja rozszerzyła dotykany okres historyczny o XIX wiek, pozwalając nam wziąć udział w wydarzeniach wywołanych przez Napoleona Bonapartego.
Ostatnim RTS-owym akcentem w dorobku omawianego studia było wydane w 2006 roku Heroes of Annihilated Empires, jakże odmienne od jego poprzednich gier z tego gatunku, bo osadzone w świecie fantasy. Tytuł spotkał się z raczej mieszanym odbiorem, co skłoniło Ukraińców do poszukania szczęścia gdzie indziej. Rok później GSC wypuściło Cień Czarnobyla... i świat jakoś przestał domagać się od tego dewelopera kolejnych RTS-ów. Zobaczymy, jak twórcom wyjdzie powrót do gatunku po około dekadzie przerwy.