Cele wczesnego dostępu Manor Lords. Grzegorz Styczeń pyta graczy, co jest dla nich najważniejsze
Twórca Manor Lords mówi o specjalizacji regionów oraz pyta graczy o cele wczesnego dostępu na 2024 rok. Zastanawia się też, co zrobić z nadmierną konsumpcją napojów wyskokowych wśród NPC.
Po sukcesie swojej gry twórca Manor Lords prosi graczy o opinię na temat ich oczekiwań co do wczesnego dostępu w 2024 roku. Takie pytanie zadał Grzegorz Styczeń w ramach kolejnej ankiety skierowanej do nabywców polskiego city buildera (via Discord).
W zasadzie od początku Steam Early Access Polak wypytuje graczy o kwestie związane z dalszym rozwojem swojego debiutanckiego projektu. Tym razem Slavic Magic chce wiedzieć, co powinno uznać za priorytet w najbliższych miesiącach.
W chwili publikacji tego tekstu największą popularnością cieszyła się druga opcja, czyli poprawki sztucznej inteligencji w miastach oraz dyplomacji (34% z ponad 30 tysięcy głosów). Nieco mniej ankietowanych pożąda zamków, murów miejskich oraz mechaniki oblężeń (27%). Pozostałe opcje zebrały znacznie mniej głosów (11-15%).
Ankieta jest dostępna także w serwisie X, aczkolwiek bez jednej pozycji (ogólnego dopracowania Manor Lords). Wyniki są podobne, z tą różnicą, że zamki i oblężenia nieco wyprzedzają AI (34,8% do 33,3%). Sporo osób chce też tzw. endgame, ale już opcja „inne rodzaje map” zebrała mniej niż 9% głosów.
Regiony wyspecjalizowane
Niejako przy okazji Styczeń odniósł się do narzekań części graczy dotyczących rolnictwa (via Reddit). Polak twierdzi, że niektórzy nabywcy są chyba zbytnio przyzwyczajeni do „typowych” city builderów, w których „budują wszystko”. Tymczasem, jak zdradził twórca, Manor Lords losowo generuje dwie mocne strony regionu przy rozpoczęciu rozgrywki. Może się więc zdarzyć, że żyzność ziemi w danym miejscu będzie fatalna, co sprawi, że próba budowy licznych farm nie przyniesie pożądanych efektów.
Deweloper wspomniał też o rzekomo „zbyt dobrych” warzywach, czy raczej ich uprawie. Większość graczy uznaje to za najlepszy sposób na wyżywienie populacji. Tyle że, jak zdradził Styczeń, niedawno zostało to „sekretnie” osłabione – wieśniacy z wielkimi ogrodami warzywnymi „w teorii nie będą wykonywać przydzielonych im zadań tak często”, jak powinni.
Styczeń już wcześniej wspominał, że bynajmniej nie ma nic przeciwko specjalizacji regionów – przeciwnie, twierdził, że tak właśnie powinno się grać w Manor Lords. Najwyraźniej nie była to tylko jego opinia, lecz również założenie designerskie.
Sporo graczy zgadza się z twórcą i podaje własne przykłady elementów, na które narzekają niektórzy nabywcy, a które w praktyce wynikają z niezrozumienia mechanik rozgrywki.
Niemniej są i tacy internauci, którym niespecjalnie podoba się obecna mechanika zbiorów, głównie z powodu mikrozarządzania, by nie stracić części z nich. Twórca przygląda się już tej kwestii (via Reddit), podobnie jak problemowi nadmiernej konsumpcji alkoholu, co było tematem poprzedniego głosowania (via Discord).
- Manor Lords – recenzja gry we wczesnym dostępie. Nic dziwnego, że to najbardziej wyczekiwana gra na Steamie
- Manor Lords – poradnik do gry
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!