autor: Artur Falkowski
Gry stworzone przy użyciu XNA dostępne w przyszłości dla wszystkich posiadaczy X360
Chris Satchell, szef projektu XNA, polegającego na dostarczaniu szeregu narzędzi programistycznych przeznaczonych do tworzenia gier na X360 (oraz PC) stwierdził, że za jakiś czas możemy spodziewać się serwisu, który będzie tym dla zainteresowanych XNA, czym stało się You Tube dla miłośników amatorskich filmików.
Chris Satchell, szef projektu XNA polegającego na dostarczaniu szeregu narzędzi programistycznych przeznaczonych do tworzenia gier na X360 (oraz PC) stwierdził, że za jakiś czas możemy spodziewać się serwisu, który będzie tym dla zainteresowanych XNA, czym stało się You Tube dla miłośników amatorskich filmików.
„Użyjmy analogi z branży muzycznej – wygląda to tak, jakbyśmy dali ludziom instrumenty, by mogli grać, ale nie udostępnili stacji radiowej, za pomocą której ich muzyka dotarłaby do wszystkich. Świetnie, że mogą zaprosić znajomych i zaprezentować im swoje dzieło – taki rodzaj Klubu Twórców – ale przecież oni chcą również pochwalić się przed światem” – powiedział Satchell w wywiadzie udzielonym serwisowi Developmag.com.
Pomysł na tego typu serwis pojawił się już dawno. W przypadku posiadaczy PC nie było potrzeby jego tworzenia, ponieważ mogą oni dowolnie rozpowszechniać przygotowane przez siebie produkcje. Natomiast w przypadku użytkowników X360, programy stworzone za pomocą XNA mogą być odtwarzane jedynie przez członków klubu XNA Creators Club, za przynależność do którego należy płacić 65 funtów rocznie.
Satchell przyznał, że jest jeszcze za wcześnie, by wyjawiać szczegóły, ale z pewnością w przyszłości niezrzeszeni w XNA Creators Club posiadacze X360 otrzymają możliwość grania w tytuły stworzone za pomocą XNA.