Grę Sanctum zakupiło 300 tysięcy graczy. Część druga w drodze
Zespół Coffee Stain Studios zapowiedział kontynuację pierwszoosobowego tower defense Sanctum. Pierwsza część sprzedała się już w ponad 300 tysiącach egzemplarzy, a trwająca obecnie promocja na serwisie Steam na pewno dodatkowo podwyższy ten wynik.
Niezależny zespół Coffee Stain Studios ma powody do zadowolenia. Firma ogłosiła właśnie, że jej debiutancki projekt, czyli pierwszoosobowy tower defense Sanctum sprzedał się w ponad 300 tysiącach egzemplarzy. Sukces gry spowodował, że rozpoczęto prace nad kontynuacją, która, w przeciwieństwie do części pierwszej, pojawi się nie tylko na PC, ale również na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
Sanctum 2 powstaje we współpracy ze specjalizującą się w dystrybucji elektronicznej firmą Reverb Publishing. Premiera nastąpi dopiero w przyszłym roku. Prace wciąż są na zbyt wczesnym etapie, aby autorzy byli gotowi zdradzić jakiekolwiek konkrety na temat gry. Obiecują jedynie, że fani pierwowzoru będą zachwyceni.
Osoby, które jeszcze nie miały okazji zagrać w pierwszą część Sanctum może zainteresować najnowsza promocja na serwisie dystrybucji elektronicznej Steam. Gra została przeceniona o 66% i można ją obecnie nabyć za 3,39 euro, czyli w przeliczeniu za około 15 złotych. Promocja zakończy się o 19:00, więc nie pozostało zbyt wiele czasu na dokonanie zakupu.
Sanctum to ciekawa mieszanka gatunków tower defense i FPS. Zabawa polega na wznoszeniu budowli i wieżyczek strażniczych, których zadaniem jest nie dopuścić obcych do centrum bazy gracza. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej i z pomocą kilku rodzajów uzbrojenia osobiście bierzemy udział w odpieraniu kolejnych fal nieprzyjaciół.
Warto przypomnieć, że Sanctum rozpoczęło swój żywot jako modyfikacja do Unreal Tournament III. Projekt ten zyskał całkiem spore uznanie i był jednym z finalistów zorganizowanego w 2009 roku przez studio Epic Games konkursu „Intel Make Something Unreal". Wypuszczony rok później Unreal Development Kit (UDK) umożliwił twórcom rozbudowanie projektu i przerobienie go na grę komercyjną. Wynik 300 tysięcy sprzedanych egzemplarzy pokazuje, że profesjonalny debiut Coffee Stain Studios okazał się sukcesem.