autor: Szymon Liebert
Gracze z EVE Online będą mogli rozpoczynać ataki z orbity w Dust 514
Osoby grające w EVE Online będą mogły przeprowadzać ataki orbitalne w strzelance free to play Dust 514. Studio CCP pokazało ten element wiążący oba tytuły w półgodzinnej prezentacji i ujawniło parę innych ciekawych informacji na temat nadchodzącej produkcji.
Firma CCP przekazała nowe informacje na temat gry Dust 514, czyli strzelanki sieciowej, która trafi na PlayStation 3 i będzie powiązana z produkcją MMO EVE Online. W półgodzinnej prezentacji pokazującej bezpośrednio rozgrywkę, udowodniono, że interakcje między dwoma tytułami będą wyjątkowo ciekawe i wybuchowe. Przykładowo gracze EVE Online będą mogli przeprowadzić widowiskowy atak z orbity, skoordynowany przez osoby grające w Dust 514.
Atak z orbity
W poniższym filmie pokazano potyczkę między graczami z Dust 514. Później deweloper przeszedł do prezentacji wspomnianych powiązań z EVE Online. Jedna z osób obsługujących terminal z produkcją MMO odpaliła atak orbitalny, który momentalnie rozpoczął się w grze konsolowej. Mapa z Dust 514 została ostrzelana promieniami zadającymi obrażenia obszarowe. W ten sposób będzie można wpłynąć na wynik planetarnych bitew z ich orbit.
Mikropłatności
To tylko jeden z przykładów interakcji, w jakie wejdą gracze EVE Online i Dust 514. Czas pomiędzy walkami w strzelance z PlayStation 3 spędzimy w kwaterach najemników, gdzie przejrzymy informacje o postępach postaci, kupimy sprzęt i podejmiemy następne kontrakty. Przedmioty zostaną podzielone na kilka kategorii – nabędziemy je za walutę ISK, zarabianą podczas misji i za sukcesy w walce. Ta sama forma pieniądza obowiązuje oczywiście w EVE Online.
W Dust 514 Pojawi się też system mikropłatności dotyczący specjalnych dodatków, które kupimy za tak zwane Aurum. Twórcy zapewniają, że nie dojdzie do sytuacji, w której większe szanse mają osoby wydające prawdziwe pieniądze w grze. Żeby zbalansować ten element studio CCP zdecydowało się na długi okres testowy. Producent nie chce powtórki sytuacji z ubiegłego roku, kiedy mikrotransakcje wprowadzone do EVE Online wzbudziły falę krytyki ze strony graczy.
System rozwoju
Każdy z graczy w Dust 514 będzie mógł korzystać z ograniczonej liczby sprzętu – limity wynikają z zastosowania systemów „powergrid” i CPU, określających możliwości bohatera. Progres będzie następował w dwojaki sposób: za pomocą pasywnego treningu i używania pewnych umiejętności podczas walki. Pasywny trening to motyw znany z EVE Online, który sprawia, że postać uczy się wybranych zdolności z czasem, nawet jeśli nie jesteśmy zalogowani do gry.
W Dust 514 nauczymy się takich umiejętności jak Assault Rifle Operation, czy Forge Gun Operation, które umożliwią skorzystanie z konkretnych rodzajów broni i wpłyną na skuteczność postaci. Rozwinięcie wszystkich dostępnych zdolności obecnych w grze do maksymalnego poziomu zajmie podobno aż 7 lat.
Skuteczność i styl walki postaci będą wynikały z dobranego sprzętu i umiejętności (zmiany specyfiki żołnierza między misjami zostaną ułatwione dzięki opcji tworzenia „gotowców”). Przykładowo żołnierze Heavy Infantry będą dość powolni, ale skuteczni w eliminowaniu wrogów. Podczas bitew pojawi się opcja przyzwania pojazdów oraz rozbudowy umieszczonych na nich działek.
Dust 514 ma zostać wydany jeszcze w tym roku na PlayStation 3 i będzie dostępny w modelu free to play. Fani gry będą mogli też ściągnąć aplikację pomocniczą na PlayStation Vita. W kwietniu rozpoczną się otwarte beta-testy produkcji.