autor: Artur Falkowski
Gracze pod mikroskopem firmy Nielsen Media Research
Firma Nielsen Media Research, zajmująca się dotąd badaniem rynku produkcji telewizyjnych, filmów kinowych, a także internetu, zapowiedziała uruchomienie serwisu online GamePlay Metrics, który ma dostarczyć danych dla chcących wykorzystać gry do reklamowania swoich wyrobów.
Firma Nielsen Media Research, zajmująca się dotąd badaniem rynku produkcji telewizyjnych, filmów kinowych, a także internetu, zapowiedziała uruchomienie serwisu online GamePlay Metrics, który ma dostarczyć danych dla chcących wykorzystać gry do reklamowania swoich wyrobów.
GamePlay Metrics ma być pierwszą usługą wchodzącą w skład nowego oddziału firmy, który zajmować się będzie dostarczaniem danych agencjom, twórcom osprzętu, producentom gier i innym pragnącym dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez elektroniczną rozrywkę. Wśród gromadzonych informacji znajdą się między innymi dane demograficzne dotyczące graczy oraz to, po jakie tytuły sięgają najczęściej. Pozwoli to na lepsze zrozumienie rynku i ułatwi negocjacje dotyczące kupna/sprzedaży reklam. W dodatku uchroni producentów i wydawców od podejmowania zbędnego ryzyka – tworzenie gier jest wszak bardzo kosztownym przedsięwzięciem, dlatego firmy nie mogą sobie pozwolić na porażkę, a dane dostarczone przez GamePlay Metrics pomogą opracować bardziej oszczędny model biznesowy.
Ponadto serwis zajmie się analizowaniem tego, w jaki sposób gry video wpływają na wykorzystanie innych elektronicznych mediów. W ten sposób będzie można poznać, jakie inne produkty są w obszarze zainteresowania graczy.
Nowa usługa do połowy przyszłego roku będzie zajmować się jedynie gromadzeniem danych. Dopiero po wspomnianym terminie przetworzone wyniki zostaną udostępnione zainteresowanym.
Warto zauważyć, że nie jest to pierwsze podejście Nielsen Media Research do badania branży gier. W przeciągu ostatnich trzech lat firma zajmowała się już bowiem między innymi analizowaniem zachowań i preferencji użytkowników produkcji online. Dotychczasowe badania miały raczej charakter jednorazowy i odbywały się w określonym przedziale czasowym. GameMetrics natomiast będzie zajmować się stałym monitorowaniem branży gier.