autor: Artur Falkowski
Gra Officers bardziej nieliniowa
Twórcy Officers, powstającej w studiach Game Factory Interactive gry będącej połączeniem strategii czasu rzeczywistego z elementami RPG, zapowiadają kolejne ulepszenia w systemie rozgrywki. Przede wszystkim zmianom uległa struktura misji, które mają być o wiele bardziej nieliniowe.
Twórcy Officers, powstającej w studiach Game Factory Interactive gry będącej połączeniem strategii czasu rzeczywistego z elementami RPG, zapowiadają kolejne ulepszenia w systemie rozgrywki. Przede wszystkim zmianom uległa struktura misji, które mają być o wiele bardziej nieliniowe.
Officers toczyć się będzie w trakcie II wojny światowej. Gracze wybierają jedną z trzech stron konfliktu: Niemcy, Związek Radziecki lub Aliantów. W zależności od wyboru w innym okresie rozpoczynać się będzie rozgrywka (odpowiednio: 1939, 1941, 1943). W grze znajdą się rozległe mapy (25 kilometrów kwadratowych każda) i olbrzymie bitwy (do tysiąca pięciuset jednostek).
Warto dodać, że autorzy stawiają mocno na interakcję z otoczeniem. Zastosowano nawet technologię SpeedTree, by jak najbardziej realistycznie oddać modele drzew. Dzięki temu na przykład pobliska eksplozja sprawi, że ich gałęzie będą drżały, a liście kołysały się.
Jak już wspominaliśmy, struktura misji została opracowana w ten sposób, by dać graczowi jak największe pole do działania. Ponadto wprowadzono szereg zadań dodatkowych, które nie tylko wydłużą czas rozgrywki, ale także umożliwią zdobycie licznych bonusów.
Zmianie uległ również system posiłków. We wcześniejszej wersji gry komputer ustalał rodzaj i liczebność oddziałów pomocniczych. Po wniesionych poprawkach to gracz będzie decydował, ile i jakie jednostki potrzebuje.
Zmianie uległ również system zaopatrywania w surowce. Ich źródła posiadać będą pewien obszar, w którym jednostki nie muszą wykorzystywać własnych zapasów (np. czołgi nie będą traciły paliwa, a ludzie racji żywnościowych).
Gra ukaże się na komputery PC. Obecnie nie ustalono jeszcze daty premiery. Więcej informacji znajdziecie na łamach naszej encyklopedii.